به گزارش ایرنا، بیش از 48 نفر از معلمان غیربومی بخش دیشموک در نامه ای به مدیر آموزش و پرورش دیشموک تا برطرف نشدن مطالبات خود از حاصر شدن در کلاس های درس خوداری کردند.
معلمان غیر بومی منطقه دیشموک که فارغ الاتحصیل دانشگاه فرهنگیان هستند از سال 95 در این بخش مشغول به کار شده اند.
آنها معتقد هستند که اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این سال ها برای جابه جایی و انتقال نیروهای بومی با آنها همکاری نکرده است.
معلمان غیربومی با اشاره به مراجعه مستمر به نهادهای مسوول استانی و شهرستانی گفتند: به جای حمایت و چاره اندیشی با برخوردهای قانونی و توجیه غیرمنطقی مواجه شده اند.
بیشتر این نیروها بیش از 10 سال سابقه کار دارند و خواستار همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان برای انتقال به مناطق مورد نظر خود شدند.
نبود انگیزه برای تدریس از مهم ترین مشکلاتی است که به گفته معلمان غیر بومی حوزه اموزش بخش دیشموک را تهدید می کند.
آنها با اشاره به اینکه بومی سازی نیروهای آموژشی هیچ وقت در منطقه محروم دیشموک اجرا نشده است افزودند: نیروهای بومی بخش دیشموک در دیگر شهرستانها مشغول تدریس هستند که نیاز است در این راستا برنامه ریزی برای انتقال این نیروها به دیشموک و اعژام معلمان غیربومی به دیگر مناطق انجام شود.
آنها ماندگاری چندین ساله و بلند مدت نیروهای غیربومی و انتقال غیرقانونی نیروهای جدیدالورود با عنوان ' انتقال اداری ' را نابرابری اداری دانستند و خواستار رسیدگی به وضع موجود شدند.
این معلمان تاکید داشتند که بر اساس قانون 'کار درخدمت زندگی است' ولی در بخش دیشموک با توجه به محرومیت منطقه زندگی معلمان غیر بومی مختل و تحت الشعاع کار قرار گرفته است.
آنها می گویند کار انتقال دیگر همکاران غیر بومی در دیگر بخش ها به خوبی انجام ولی در بخش دیشموک این مشکل همچنان روز به روز بیشتر می شود.
معلمان غیر بومی منطقه دیشموک ، خواهان جایگزینی حداکثری نیروهای جدیدالاستخدام (حق التدریسی، استخدامی و رسمی) سال 98 در منطقه دیشموک بوده و در عوض، نیروهای مورد نیاز سایر شهرستانها از طریق انتقال دادن آنان تأمین شود .
آنها تاکید داشتند تا برطرف شدن مشکل خود به تحصن خود ادامه خواهند داد.
رئیس آموزش و پرورش دیشموک نیز گفت: هیچ کدام از معلمان غیر بومی دیشموک با توجه به آیین نامه نقل و انتقالات و سابقه در شرایط فعلی شرایط انتقال را ندارند.
محمد نوروزی با اشاره به اینکه این تعداد از معلمان تازه استخدام شده اند، بیان کرد: این تعداد معلم تعهد هشت ساله برای انتخاب محل خدمت هنگام استخدام دارشته اند.
وی افزود: با توجه به آیین نامه آموزش و پرورش باید این تعداد نیروها حداقل پنج سال سابقه تحصیلی برای انتقال داشته باشند.
وی تعداد معلمان حوزه ابتدایی بخش دیشموک را 222 آموزگار دانست و گفت: هرساله تعداد زیادی از این نیروها بر اساس سابقه تحصیلی انتقال داده می شوند.
نوروزی اضافه کرد: آموزش و پرورش دیشموک در نسبت دانش آموز به معلم دارای تراکم بالایی در سطح استان است.
وی بیان کرد: بیش از 55 درصد از معلمان دیشموک غیر بومی هستند .
رئیس آموزش و پرورش دیشموک استخدام نیروی بومی در بخش دیشموک را ضروری دانست و گفت: نیاز است مسئولان برای برطرف کردن مشکلات نیروهای بومی را جایگزین نیروهای غیر بومی کنند.
نوروزی تعداد دانش اموزان بخش دیشموک را پنج هزارو 675 دانش اموز ذکر کرد و گفت: از این تعداد 2 هزار و 219 دانش اموز شهری و سه هزارو 438 دانش آموز روستایی هستند.
بخش دیشموک با 23 هزار نفر جمعیت و 85 روستا در 90 کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه قرار دارد.
7531/1663
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.