به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یاسوج اظهار داشت: مردم نوع دوست ایران از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد با کمک‌هایشان به سیل زدگان کشور همبستگی و نوع دوستی خود را در مواقع سخت به خوبی نشان خواهند داد.
وی افزود: گرچه همدردی‌ها و کمک‌های مردم سراسر کشور و مسئولان التیام بخش دردهای سیل زدگان خواهد بود اما باید قبول کرد حال آنها در این روزهای سخت و سرد که خانه و زندگی خود را از دست داده‌اند، قابل وصف نیست.
حجت الاسلام موسوی اعظم عنوان کرد: مردم ایران با الگو گرفتن از پیشوایان دینی خود در این روزهای سخت و سرد استان های سیل زده مقتدرانه و سلحشورانه حماسه آفریدند و در یاری رساندن به آنها پیشقدم بودند.
وی بیان کرد: از ابتدای سیلاب های اخیر رهبر معظم انقلاب در پیام هایی به کمک رسانی و بازسازی ویرانی ها تاکید کردند و همچنین رییس جمهوری، معاون اول رییس جمهوری، اکثر وزیران، فرماندهان ارتش و سپاه نیز بر رسیدگی به مناطق سیل زدگان تاکید داشتند و شانه به شانه هم در میدان حضور یافتند و در مجموع بسیج همفکری در ارتباط با خدمات به سیل زدگان به وجود آمد.
وی گفت: هم اینک بسیاری از هم وطنان سیل زده نیاز به حمایت مالی دارند هر چند دولت کمک‌های اساسی را خواهد داشت اما مردم نیز باید پای کار باشند و مشکلات را برطرف کنند.
امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از شرایط خاص امروز اقلیمی و آسیب های جدی به منابع طبیعی و محیط زیست ناشی از عوامل انسانی است، ابراز داشت: قطع درختان و از بین بردن گیاهان، تجاوز به حریم رودخانه ها مشکلاتی از جمله وقوع سیلاب های غیرمنتظره را به وجود می‌آورند.
وی بیان کرد: در بسیاری از شهرها و روستاهای کهگیلویه و بویراحمد در مسیر آب‌ها ساخت و ساز صورت گرفته و همین موجب می‌شود تا مسیری برای عبور آب نباشد و سیلاب شهرها و روستاها را تخریب کند.
حجت الاسلام موسوی اعظم تصریح کرد: هم اینک فرونشست زمین، سیلاب ها را از جمله در گلستان شاهد هستیم، همه اینها آثاری است که ناشی از تغییراقلیم به دست انسان صورت گرفته است.
وی افزود: بسیاری از افراد در دنیای امروز به بهانه رشد و توسعه، لطمات جبران ناپذیری به طبیعت و محیط زیست خود وارد کرده اند و این تخریب به باور برخی از صاحب نظران عامل بسیاری از نابسامانی های اجتماعی در جوامع امروزی است.
امام جمعه موقت یاسوج بیان کرد: طی سالهای اخیر تخریب بی رویه محیط زیست و منابع طبیعی اتفاق افتاده است و با وجود وضع قوانین مختلف در راستای صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی باز هم نتوانسته ایم آنگونه که لازم است در این زمینه درست عمل کنیم.
در پی بارش های شدید که از روزهای پایانی سال گذشته آغاز شد، سیلاب بیشتر استان های کشور به خصوص استان های شمالی، جنوبی و جنوب غرب کشور را دربرگرفت.
موسوی ‌اعظم در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر یاسوج به مناسبت‌های مختلف در این ماه اشاره کرد و افزود: ماه شعبان مقدمه ماه رمضان است و باید مناسبت‌های این ماه را به خوبی پاس بداریم.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.