علی محمد احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس جمع‌بندی گزارش های اخذ شده وزارت کار از استان‌ها در خصوص آخرین عملکرد تسهیلات مشاغل روستایی، کهگیلویه و بویراحمد تاکنون با ۱۳۴ درصد پرداختی نسبت به سهمیه آن در بین پنج استان برتر قرار گرفته است.
وی افزود: در فاز نخست این طرح یک هزار و 70 میلیارد ریال تسهیلات روستایی و عشایری به استان اختصاص داده شد که بیش از یک هزار و 420 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.
وی عنوان کرد: این میزان پرداخت، رشد ۱۳۴ درصدی را در استان به خود اختصاص داده و موجب شده استان کهگیلویه و بویراحمد جزو پنج استان برتر قرار بگیرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در فاز دوم طرح حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری سه هزار و 350 میلیارد ریال به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شد.
وی عنوان کرد: از این میزان 2 هزار و 190 میلیارد ریال سهم بخش های اقتصادی یعنی بخش های کشاورزی ،صنعت گردشگری و خدمات بوده و مبلغ یک هزار و 160 میلیارد ریال به نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) بنیاد شهید و بهزیستی اختصاص داده شد.
احمدی عنوان کرد: تاکنون ۱۶۷۴ طرح به مبلغ بیش از یک هزار و 420 میلیارد ریال موفق به اخذ تسهیلات شدند که اشتغال بیش از چهار هزار و ۸۰۰ نفر را در استان به همراه داشته است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: هدف از اجرای طرح حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری برای رسیدن به اهداف، توانمندسازی روستاییان و عشایر، ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها و به ویژه حاشیه شهرها، حمایت از فارغ التحصیلان دانشگاهی، تثبیت اشتغال پایدار، تامین بخش مهمی از نیازهای ضروری کشور در استان ها و تکمیل زنجیره تولید و حمایت از واحدهای تولیدی است.
به گزارش ایرنا، روز چهارشنبه نامه ای از طرف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد ارسال شد که در آن موفقیت کهگیلویه و بویراحمد در جذب اعتبارات اشتغالزایی روستایی و عشایری ذکر شده بود.
دولت تدبیر و امید به منظور حفظ و تداوم حیات روستاهای کشور و رونق اشتغال روستایی طرح های مطلوبی به جریان انداخته است که پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی یکی از همین برنامه هاست.
44 درصد از جمعیت حدود 723 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در روستاها ساکن هستند.
حدود 12 درصد در قالب 80 هزار نفر نیز جمعیت عشایری این استان است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای هشت شهرستان، 17 شهر و حدود یکهزار و 670 روستای دارای سکنه است.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.