ایرج انصاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: احداث و بهره برداری از ایستگاه های فوق توزیع برق که یک ضرورت انکارناپذیر است به عهده شرکت برق منطقه ای خوزستان است.
وی افزود: شرکت توزیع برق کهگیلویه و بویراحمد تنها یک نقش هماهنگ کننده در این زمینه دارد و در بخش های مختلف از جمله طراحی پروژه ها و تخصیص اعتبارات برای این ایستگاه ها هیچ دخل و تصرفی ندارد.
انصاری بیان کرد: براساس مصوبات دولت های نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم قرار بود هفت ایستگاه فوق توزیع در مناطق مختلف این استان احداث و به بهره برداری برسد که از این هفت مورد، تاکنون فقط ایستگاه فوق توزیع شهرستان چرام احداث شده است.
وی عنوان کرد: در حال حاضر ایستگاه فوق توزیع شهرستان چرام با برخی معارضان محلی همراه شده و بقیه ایستگاه ها نیز بطور کامل راکد و غیرفعال هستند.
انصاری ظرفیت این هفت ایستگاه را 50 مگاولت آمپر ذکرکرد و گفت: در صورت احداث و بهره برداری از این ایستگاه ها، نوسانات و ناپایداری های شبکه های توزیع رفع خواهد شد.
مدیر دفتر نظارت بر بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد افزود: در 15 سال گذشته برای احداث و بهره برداری ایستگاه شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا، دهستان دشتروم در شهرستان بویراحمد، بخش دیشموک در شهرستان کهگیلویه، دژکوه در شهرستان لنده ، شهر لیکک در شهرستان بهمئی و امامزاده جعفر(ع) در شهرستان گچساران، اقدام مفیدی صورت نگرفته است.
انصاری اظهار داشت: شرکت برق منطقه ای خوزستان بعد از این مدت، می بایست حداقل نیمی از ایستگاه های فوق توزیع را احداث و به بهره برداری می رساند.
وی بیان کرد: اگر فعالیت ها برای احداث و بهره برداری این ایستگاه ها از سوی شرکت برق منطقه ای خوزستان صورت نگیرد به دلیل افزایش مصرف، نوسانات و ناپایداری در شبکه های توزیع افزایش می یابد.
انصاری با اشاره به سیر صعودی مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: شهرک های صنعتی به همراه پمپ های کشاورزی و مشترکان خانگی روز به روز در مناطق مختلف این استان بیشتر می شوند که نیازمند شبکه های برق پایدار هستند.
مدیر دفتر نظارت بر بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان، میزان مصرف برق در پیک بار تابستان امسال را 415 مگاوات عنوان کرد و افزود: حدود 260 هزار اشتراک برق در این استان وجود دارد که درصورت راه اندازی نشدن ایستگاه های فوق توزیع، مشکلات جدی در این حوزه رخ خواهد داد.
کهگیلویه و بویراحمد با 713 هزار نفر جمعیت حدود یک درصد از جمعیت و همین میزان از مساحت ایران را دارد.
9928/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.