فرشید کرمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک هزار و 100 تخت در قالب هتل، هتل آپارتمان، خانه مسافر، بوم گردی ها و دیگر موارد برای استقبال از مسافران نوروزی در استان آماده شده است.
وی افزود: امسال چهار پارک اسکان در شهرستان های استان ،120چمشه سرویس بهداشتی، تعدادی آلاچیق و سکو نشیمن در مکان های و تفرجگاه های گردشگری استان ایجاد شده است.
کرمی با اشاره به تشکیل تیم های بازرسی اداره کل میراث فرهنگی کهگیلویه بویراحمد در ایام نوروز، بیان کرد: در ایام نوروز مراکز رفاهی و خدماتی گردشگری بین راهی و درون شهری مورد بازدید گشت های نظارتی قرار می گیرند.
وی عنوان کرد: برای پذیرایی و استقبال از مسافران نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های فرهنگی و جشنواره‌های مختلفی پیش بینی شده است.
سرپرست معاونت گردشگری، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همچنین در تمام شهرستان های این استان جشن های نوروزی برگزار می شود.
به گفته معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی می شود شمار گردشگران ورودی به استان در ایام نوروز 98 بیش از 30 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یابد.
کهگیلویه و بویراحمد 300 جاذبه گردشگری دارد که 50 نقطه آن دارای زیرساخت های گردشگری است.
این استان با داشتن 300 بقعه متبرکه، 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز ، مکانی مناسب برای سفرهای نوروزی است.
حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلال دون، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت و سد کوثر از مهمترین جاذبه های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد است.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.