سید حمدالله اکوانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جشنواره رویش خلیج‌فارس با هدف شناسایی، هدایت و حمایت اختراعات برگزیده و تسهیل مسیر تجاری‌سازی تا رسیدن به نقطه تولید انبوه و ثروت‌آفرینی برگزار می شود.
وی افزود: این جشنواره به میزبانی استان بوشهر و با مشارکت و حضور بنیاد نخبگان خوزستان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.
اکوانی بیان کرد: تنها اختراعاتی که تاریخ ثبت آنها، 1392 به بعد از آن است، مجاز به نام‌نویسی در این جشنواره هستند.
وی عنوان کرد: باید نام ارائه دهنده اختراع در جشنواره رویش خلیج فارس و نام‌نویسی‌کننده آن در گواهی ثبت اختراع درج شود.
اکوانی با بیان اینکه ظرفیت پیش‌بینی شده برای هر جشنواره محدود است، تصریح کرد: اختراع متقاضیان حضور در جشنواره در یک فرآیند داوری اولیه ارزیابی شده و برگزیدگان از میان آنها مجوز حضور در فرآیند داوری نهایی را دریافت می‌کنند.
رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه ‌و ‌بویراحمد گفت: ظرفیت پیش‌بینی شده برای این جشنواره محدود است و نام‌نویسی در این سامانه به معنای حضور قطعی نیست.
اکوانی با بیان اینکه هر مخترع تنها یک اختراع را برای داوری در هر یک از جشنواره‌ها می‌تواند ارائه دهد، تصریح کرد: ابعاد علمی، نوآوری، کاربردی بودن و قابلیت تجاری‌سازی، از مهمترین شاخصه‌های اختراع برگزیده است.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره در روزهای 15 و 16 اسفندماه، یادآور شد: ثبت‌نام از طریق سایت boushehr.bmn.ir از متقاضیان به‌عمل می‌آید.
/6110/9928
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.