سید حمدالله اکوانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح به همت بنیاد ملی نخبگان با هدف توانمندسازی و مشارکت دانشجویان مستعد در راستای شناسایی و حل مسائل واقعی جامعه برگزار می‌شود.
وی افزود: در این طرح، استادان خبره دانشگاهی و متخصصان برتر صنعتی با شناسایی مسائل و مشکلات اصلی جامعه، هسته‌های نخبگانی مسئله محور را با مشارکت دانشجویان برگزیده تشکیل داده و به صورت علمی و تخصصی در قالب طرحی مشخص و در بازه زمانی معین به حل آنها می‌پردازند.
اکوانی بیان کرد: در دومین فراخوان این دوره در سال جاری، گوشه‌ای از نیازمندی‌های مهم در قالب حدود 19 مسئله مشخص ارائه شده و جمعی از خبرگان صنعتی و دانشگاهی مسئولیت راهبری حل آنها را برعهده گرفته‌اند.
وی عنوان کرد: مستعدان دارای شرایط اولیه شرکت در این طرح، در رشته‌های تحصیلی علوم پایه، فنی و مهندسی، پزشکی و علوم انسانی براساس علاقه و رشته خود می توانند در پنج مورد از طرح‌ها ثبت‌نام نموده و پس از بررسی و تأیید توانایی‌های آنها، در یکی از هسته‌های نخبگانی شروع به فعالیت کنند.
اکوانی تصریح کرد: دریافت ماهیانه بیش از مبلغ فن‌یاری در دوره اجرای طرح، تجربه کار تیمی واقعی و بین رشته ای، استفاده از اعتبار هسته پژوهشی زیر نظر استاد خبره و ارائه دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی از جمله مزایای ثبت‌نام شوندگان است.
وی گفت: از دیگر مزایای این طرح دریافت امتیاز فعالیت‌های نخبگانی بر اساس نظر استاد خبره تا سقف 100 امتیاز، استقرار در فضای هم‌افزا در کنار هسته‌های پژوهشی دیگر، بهره مندی از شبکه آزمایشگاه‌های راهبردی کشور و شرکت در اردوهای علمی و فرهنگی خواهد بود.
اکوانی اظهار داشت: علاقمندان برای مشاهده شرح طرح ها، رشته‌ها و تخصص‌های مورد نیاز در هر یک از طرح‌ها فایل پیوست شده را مشاهده کنند.
وی با اشاره به اینکه ارسال لینک رزومه برای ثبت نام در این طرح ضروری است، افزود: دانشجویان ابتدا باید از طریق رزومه‌ساز اقدام به ایجاد رزومه استاندارد کرده و لینک آن را در زمان ثبت نام، در سامانه هم‌اندیشان درج کنند.
اکوانی بیان کرد: اطلاعیه‌های تکمیلی در خصوص زمان مصاحبه مستعدان برگزیده برای همکاری با طرح‌های پژوهشی بر اساس اطلاعات تماس درج شده در سامانه هم‌اندیشان، منتشر خواهد شد.
9928/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.