سید حشمت الله صمیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از موضوعات مهم اقتصادی استان از سال 96 تاکنون بحث قانون حمایت از ایجاد اشتغال روستایی و عشایری در سطح استان است که سهم کهگیلویه و بویراحمد از این تسهیلات 2.55 درصد معادل سه هزار میلیارد ریال در کل کشور بود.
وی اظهار داشت: در فاز اول یک هزار و 70 میلیارد ریال تسهیلات اختصاص داده شد که در سطح استان بطور 100 درصد جذب شد.
صمیمی تصریح کرد: بعضی شهرستان ها که زیر ساخت ها از قبل در آنها فراهم شده بود مانند باشت و گچساران در جذب تسهیلات موفق ترعمل کردند.
وی عنوان کرد: سرمایه گذاران در مدت کوتاهی در شهرستان های گچساران و باشت نسبت به اخذ مجوز و تامین تسهیلات اقدام کردند.
صمیمی اظهار داشت: به دلیل ضعف سرمایه گذاران و توان مالی ضعیف بعضی شهرستان های استان نتوانستند در جذب این تسهیلات خوب عمل کنند.
وی گفت: مجموعه استانداری همواره با برگزاری نشست های متفاوت و ایجاد هماهنگی بین بخش های مختلف دستگاه های اجرایی و نظام بانکی در این زمینه باعث شد تا کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان های موفق در سطح کشور شناخته شود.
صمیمی اظهار داشت: بعضی از واحدهای صنعتی طبق بخشنامه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی نسبت به استفاده از این تسهیلات ممنوع شده بودند که بر اساس مصوبه نشست کارگروه اشتغال استان با انجام اقدامات لازم، تشکیل پرونده در بانک، فراهم کردن زیرساخت ها و تغییر کاربری های لازم مشکل این طرح ها برطرف شد.

/6110/9928
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.