به گزارش ایرنا، مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه وبویراحمد در آئین آزادی این زندانیان گفت: دستاوردهای نظام اسلامی در عرصه های مختلف به خصوص توجه به تربیت انسانها و رعایت حقوق شهروندی افراد بر کسی پوشیده نیست.
اسماعیل جمیاری افزود: وضعیت و فضای زندانها و نظام زندانبانی و رسیدگی به وضعیت زندانیان دربند قابل مقایسه با پیش از انقلاب نبوده و به نحو چشمگیری بهبود یافته است.
وی بیان کرد: زندانیان در فضایی به طور کامل تربیتی و فرهنگی رشد کرده و هر روز دهها فعالیت فرهنگی، تربیتی، ورزشی، هنری، قرآن آموزی، آموزشی و فنی و حرفه ای، کلاس های مشاوره ای و روان درمانی و توجه به بهداشت و درمان و دیگر موارد در زندان ها برگزار می شود.
جمیاری تصریح کرد: ایجاد و راه اندازی مراکز مراقبت بعد از خروج، اعطای تسهیلات خود اشتغالی به زندانیان آزاد شده، تأسیس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه زندانیان جرائم غیر عمد، راه اندازی انجمن های حمایت زندانیان برای کمک به خانواده های نیازمند زندانی از جمله این خدمات است که سبب کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه می شوند.
مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به آزادی این 40 نفر زندانی، ابراز داشت: این محکومان 174 میلیارد و 755 میلیون و 380 هزار ریال بدهی داشتند.
وی عنوان کرد: ستاد دیه استان با برگزاری جلسه های بسیار بین شکات و بدهکاران موفق شدند که رضایت شکات را نسبت به گذشت از مبلغ 119 میلیارد و 574 میلیون و 380 هزار ریال اخذ کنند.
جمیاری تصریح کرد: این بدهکاران تنها توانایی فراهم کردن مبلغ 6 میلیارد و 117 میلیون ریال را داشتند.
وی افزود: از باقیمانده مبلغ بدهکاری این 40 نفر هشت میلیارد و 40 میلیون ریال از محل اعتبارات بانک عامل و هشت میلیارد و 356 میلیون ریال نیز از کمک های بلاعوض ستاد دیه برای آزادی آنان پرداخت شده است.
مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در 2 سال اخیر 424 زندانی از زندان های استان آزاد شده اند.
وی افزود: هم اینک نیز به مناسبت بزرگداشت 40 سالگی انقلاب اسلامی 40 نفر زندانی جرائم غیر عمد با ترکیب 37 نفر مرد و سه نفر زن آزاد و جمع آزادی های این 2 سال به 464 نفر رسید.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.