حسین جنتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روستائیانی که برای مقاوم سازی نیازمند تسهیلات هستند پیش از پایان سال به شعبه‌های بنیاد مسکن سراسر کهگیلویه و بویراحمد مراجعه و درخواست خود را در زمینه تسهیلات ثبت کنند.
وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای بهسازی و مقاوم‌ سازی خانه های مسکونی روستائیان که در زلزله‌های اخیر آسیب دیده اند، مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره پرداخت می‌کند.
12 اردیبهشت ماه سال جاری زلزله ای به بزرگی 5.2 ریشتری شهرستان های دنا و بویراحمد را لرزاند و خسارت زیادی به زیرساخت های شهری و منازل مسکونی آنها وارد کرد.
در این زلزله روستای گنجه ای در بویراحمد بیشترین آسیب را دید با این حال زلزله تلفات جانی نداشت.
جنتی بیان کرد: طرح‌های هادی روستا‌های کهگیلویه و بویراحمد در قالب ۲۵۰ طرح شامل بهسازی و آسفالت معابر، جدول گذاری و سنگ فرش با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال در حال اجراست.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تاکنون 32 هزار واحد مسکن روستایی و شهری در کهگیلویه و بویراحمد بازسازی و مقاوم سازی شده است.
وی ابراز داشت: 80 هزار واحد مسکونی روستایی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که تاکنون 45 درصد آن مقاوم سازی شده است.
جنتی بیان کرد: این تعداد واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر این استان از سال 84 تاکنون مقاوم سازی شده است.
وی تصریح کرد: تا پایان سال 1405 باید 52 هزار واحد کم دوام و بی دوام در مناطق روستایی و شهر‌های زیر 25 هزار نفر جمعیت استان مقاوم سازی و بازسازی شود.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سه هزار و 600 متقاضی امسال برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی مسکن به بانک های عامل معرفی شده اند.
کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و 700 روستا دارد که در 700 روستای آن بیش از 20 خانوار و در یک هزار روستای آن نیز کمتر از 20 خانوار سکونت دارند.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.