علی محسنیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از کش و قوس های فراوان و بیش از11ماه وقفه در پروازهای فرودگاه یاسوج با رایزنی ها و هماهنگی های انجام شده از سوی مسئولان اجرایی روز جمعه 21 دی ماه نخستین پرواز رسمی شرکت هواپیمایی ماهان در فرودگاه یاسوج انجام شد.
نخستین پرواز در روز 21 دی ماه امسال شرکت هواپیمایی ماهان با 40 مسافر از مقصد تهران به یاسوج بود که با همین تعداد مسافر ساعت 9:40 دقیقه پرواز بازگشت از یاسوج به تهران انجام شد.
محسنیان بیان کرد: استقبال مطلوب مردم از پروازهای ماهان در روز دوشنبه یکم بهمن ماه بطوری بود که 53 نفر ورودی (از تهران- یاسوج) و 86نفر خروجی (از یاسوج- تهران) بوده است.
وی عنوان کرد: در این پرواز بیش از ٩٠ درصد صندلی‌های پرواز یاسوج- تهران پر شد.
مدیر فرودگاه یاسوج تصریح کرد: با معرفی این خط هوایی استقبال مسافران در حال افزایش بوده و استمرار و توسعه این پروازها منوط به میزان استقبال مردم، اداره ها، سازمان ها و دستگاه های دولتی است.
محسنیان ابراز داشت: تمامی تجهیزات و امکانات متناسب عملیاتی مورد نیاز در فرودگاه یاسوج به خوبی فراهم شده و این فرودگاه هیچ کمبودی بابت تجهیزات ندارد.
مدیر فرودگاه یاسوج بیان کرد: ساعت پرواز روز جمعه شرکت هواپیمایی ماهان از تهران به یاسوج 7:40 دقیقه و ساعت برگشت نیز ساعت 9:40 دقیقه از یاسوج به تهران خواهد بود.
محسنیان عنوان کرد که ساعت پرواز روز دوشنبه از تهران به یاسوج و بالعکس نیز به ترتیب 12:10 و 14:10 دقیقه خواهد بود.
وی تاکید کرد که شرکت هواپیمایی ماهان از شرکت های معتبر با برند جهانی است و ظرفیت مسافر هواپیمای اختصاص یافته به پرواز یاسوج نیز 90 نفر است.
البته یک بار نیز در اردیبهشت امسال شرکت هواپیمایی آتا برای برقراری و از سرگیری پروازها اعلام آمادگی کرده بود و با توجه به هماهنگی های انجام شده قرار بود که هواپیمای ام.برائر 145 شرکت آتا در هفته چهار پرواز در مسیر تهران- یاسوج و بالعکس انجام دهد.
اما پروازهای فرودگاه یاسوج که پس از گذشت 78 روز از سانحه سقوط هواپیمای ای تی آر 72 تهران - یاسوج ، بطور رسمی از 16 اردیبهشت سال جاری توسط شرکت آتا از سرگرفته شده بود با اعلام این شرکت هواپیمایی لغو شد.
مسئولان شرکت آتا بروز مشکلاتی در ناوگان شرکت ساخت هواپیمایی ام.برائر را دلیل لغو پروازها ذکر کردند.
اکنون که تلاش ها و پیگیری های مستمر مسئولان به ثمر نشسته و شرکت هواپیمایی ماهان برای ازسرگیری پروازها در این فرودگاه اعلام آمادگی کرده انتظار می رود که با قوت و جدیت به دنبال افزایش تعداد پروازها و رونق بخشی فعالیت پروازی خود باشد.
کارشناسان و مسئولان امر بارها با اطمینان اعلام کرده اند که شرایط، امکانات و تجهیزات موجود در فرودگاه یاسوج با وجود شرایط خاص توپوگرافی منطقه برای انجام پروازهای ایمن فراهم است.
البته یکی از عوامل اساسی در رونق پروازها و رغبت و ماندگاری بیشتر شرکت هواپیمایی ماهان نیز منوط به استقبال بیشتر مردم ، مسئولان و مدیران اجرایی است.
پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان از تهران به یاسوج با 60 مسافر و 6 خدمه صبح روز یکشنبه 29 بهمن ماه سال 1396 در کوه دنا سقوط کرد.
پروازهای فرودگاه یاسوج از تاریخ 16 اردیبهشت امسال و پس از گذشت 77 روز از سانحه سقوط هواپیمای ای تی آر 72 تهران - یاسوج ، بطور رسمی با هواپیمای جت ام. برائر 145 از شرکت هواپیمایی آتا از سرگرفته شد که در 23 خرداد ماه سال جاری با اعلام این شرکت و به دلیل برخی مشکلات در ناوگان آن، پروازها لغو شد.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.