به گزارش ایرنا، امروزه ماشینی شدن فعالیت ها در جوامع سبب کم تحرکی و کاهش فعالیت های روزانه شده ، بیماری های قلبی و عروقی ناشی از کم تحرکی در صدر عوامل دخیل در مرگ و میرها شده و از همه مهمتر نیز گسستگی میان نسلی و عدم تعامل اجتماعی تا حدودی زیادی بر زندگی در شهرها چیره گشته است.
با وجود همه این عوامل و ضرورت ها ، توسعه ورزش همگانی به عنوان راهکاری ارزشمند، قابل دسترس ، ارزان و در عین حال فراگیر و اثربخش در جوامع شهری مورد تاکید قرار گرفته است.

** ورزش همگانی از حاشیه به متن جامعه بیاید
مسئولان و متولیان امور فرهنگی و ورزشی در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز بر ضرورت توسعه و نهادینه شدن ورزش همگانی و همچنان تعامل بین بخشی بیشتر در ایجاد زیرساخت ها و بسترهای لازم در این راستا تاکید کردند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد توسعه ورزش همگانی را هم راستا با توسعه و تعالی در سایر حوزه ها به ویژه ایجاد نشاط و همبستگی اجتماعی در جامعه دانست.
سید محمد کاظم نظری در نشست روز یکشنبه شورای ورزش کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت که علاوه بر نقش تعیین کننده ورزش به ویژه ورزش های همگانی در سلامت جسمی و روانی افراد، یکی از عوامل مهم در زمینه تربیت اجتماعی و کارآمدی نظام در عرصه های گوناگون به شمار می رود.
وی توسعه ورزش و ارتباط آن با توسعه پایدار را تنگاتنگ و تاثیرگذار دانست و گفت: توسعه این مهم نباید تنها به قشر خاصی از جامعه و یا به برخی مناسبت ها و ایام ها در طول سال محدود شود.
نظری ابراز داشت که مدیران در دستگاه های مختلف اجرایی و حوزه های فرهنگی و اجتماعی باید با عزمی راسخ تر و دغدغه بیشتر بر ضرورت نهادینه کردن و توسعه ورزش همگانی در جامعه همت کنند.
وی نقش ورزش همگانی به عنوان عامل ایجاد بسترهای اجتماعی، نشاط و شادابی و حس همبستگی در جامعه را یادآور شد و بر ضرورت راه اندازی جاده سلامت در سه شهر یاسوج، دهدشت و گچساران نیز تاکید کرد.
نظری بروز استعدادهای نهفته و رشد عقلی، روحی، جسمی و اجتماعی را محصول توسعه ورزش به ویژه ورزش های همگانی در جوامع پیشرفته می داند و از دانشگاه ها و حوزه آمورزش و پرورش خواست با حساسیت بیشتری به این مهم ورود کنند.

** همایش بزرگ پیاده روی 40 سالگی انقلاب
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد نیز از برگزاری همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در روز 12بهمن و در آستانه جشن 40 سالگی انقلاب در شهر یاسوج خبر داد.
سید محمد تقی علوی ابراز داشت: هنوز ساعت دقیق آغاز این همایش تعیین نشده اما برای جلوگیری از تداخل با سایر برنامه های نخستین روز دهه فجر انقلاب اسلامی در سعی می شود در همان ساعت اولیه یعنی 7 صبح برگزار شود.
وی تصریح کرد که این همایش نیز قرار است از فرودگاه یاسوج به سمت ورزشگاه 15 هزار نفری دولت آباد برگزار و پس از آن نیز با حضور خانواده ها در مرقد مطهر شهدای یاسوج با آرمان های امام (ره) و شهدا تجدید میثاق شود.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.