وقتی قلب بیماری دچار تپش می شود چون رودی از عاطفه ضربان قلبش پرتپش می شود و همه وجودش را استرس و ناآرامی دربر می گیرد و تمام مساعی خود را برای رهایی بیمار از این وضعیت بکار می بندد تا سلامت را به بیمار برگرداند و خود نیز از این احساس خطر آرامش یابد و این سختی حرفه ای است که پرستاران شریف و دلسوز همواره آن را تجربه می کند.
پرستاری حرفه ای مکمل حرفه پزشکی است و اهمیت کار پرستار در بسیاری از مواقع مهمتر از نقش پزشک است زیرا به سرانجام رسیدن بسیاری از اقدام های پزشکی به میزان تلاش صادقانه و دلسوزانه پرستار نیازمند است و اینکه پرستار با احساس تکلیف نسبت به مقوله سلامت بیمار تمام مساعی خود را به کارمی بندد تا سلامتی فرد آسیب دیده را احیا کند واقغیتی انکارناپذیر است.
کم نیست بیمارانی که حال وخیم و ضریب هوشی پایینی دارند و خانواده ها از آنها قطع امید می شوند اما به برکت تلاش فرشتگانی از جنس عاطفه و ایثار در کسوت پرستاری با مراقبت هوشمندانه و درمان عالمانه سلامت و هوشیاری آنان احیا می شود.
پرستاری حرفه ای است که روح عبادت در ذات کار آن نهفته است زیرا تلاشی که سلامتی را هدیه انسان و جامعه می کند برترین عبادت و قابل تحسین است.
پرستاری،حرفه ای از جنس عاطفه،احساس مسئولیت عجین با تخصص ، عشق و ایثار است که ازروح ،روان و سلامت افراد نیازمند درمان مراقبت می کنند،تلاش این فرشتگان محبت که با تحمل سختی ها ، استرس و تلاش طاقت فرسا و تقدیم گل سلامت هدیه بیماران، با هیچ پاداشی قابل جبران نیست.
روز پرستار فرصتی است برتامل براهمیت کار قشر شریف پرستار است که در مراجعه به بیمارستان ها و مراکز درمانی بویژه موقع بروز برخی حوادث با برخورد متین تلاش این قشر شریف که محیط پر استراس و سختی را دارند را تحسین و آرامش را هدیه آنها کنیم به پاس سلامتی که هرروز هدیه بیمار و خانواده ها می کنند.
ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار بر پرستاران شریف و ایثارگر مبارک باد.
7531/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.