خون ماده ای حیاتی، کمیاب و نجات بخش است که افرادی زیادی در سراسر این کره خاکی به صورت روزانه به قطره قطره آن نیاز دارند به گونه ای که مرگ و زندگی آنها به خون وابسته است .
به گفته کارشناسان سلامت و براساس آمارهای منتشر شده در صفحه اول پورتال رسمی اداره کل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد: ' از هر سه نفر یک تن در طول زندگی به خون نیاز دارد '، ' در هر 2 ثانیه یک نفر به خون نیاز پیدا می‌کند' و ' با هر یک واحد خون جان سه نفر نجات می یابد'، این در حالی است که با پیشرفت چشمگیر علم پزشکی هنوز جایگزینی برای این ماده حیاتی پیدا نشده و تنها راه جبران این حجم بالای خون، اهدای بشردوستانه و داطلبانه آن است.
با توجه به اینکه نگهداری خون سالم در شرایط بهداشتی برای مدت زمان کوتاهی امکان پذیر است، ارزش اهدای خون دو چندان می شود و از طرفی خداوند متعال سیستم بدن انسان را به گونه ای خلق کرده که با اهدای مقداری از خون، نه تنها به بدن آسیبی وارد نشده بلکه برای بدن مفید است و عاملی برای سلامت جسم و روان و پیشگیری از بیماری های قلبی و مغزی است.
مردم شهرستان بهمئی مردمی خیرخواه، بشر دوست و خونگرم هستند که در مسیر درخواست های داوطلبانه و بشردوستانه همیشه پیشتاز هستند اما تاکنون از نعمت پایگاه ثابت انتقال خون در شهرستان خود محروم مانده اند.
با توجه به راه های نامناسب و آمار بالای تصادفات منجر به خونریزی شدید در بهمئی و لزوم انتقال مصدومان این شهرستان به نزدیک ترین بیمارستان های همجوار مجهز به بانک خون، یعنی بیمارستان های شهر بهبهان به فاصله 40 کیلومتر، لازم است در خود شهرستان بانک خون کافی برای تزریق اورژانسی به بیماران نیازمند وجود داشته باشد، اما مردم بهمئی همچنان چشم انتظار تاسیس یک پایگاه انتقال خون توسط مسئولان شهرستان و استان هستند.
تاکنون افراد زیادی از شهرستان بهمئی بر اثر تصادف و خونریزی شدید جان خود را در جاده ها از دست دادند، در صورتی که خون کافی برای تزریق به این مصدومان در شهرستان وجود داشت، با تزریق به موقع خون، چند نفر از آنها از مرگ حتمی نجات می یافت.
هر چند داوطلبان زیادی از شهرستان بهمئی برای اهدای خون به شهرستان های دیگر به خصوص پایگاه های انتقال خون شهرستان بهبهان مراجعه می کنند و با این اقدام خداپسندانه، جان بسیاری از بیماران را نجات می دهند اما نبود پایگاه انتقال خون در شهرستان، باعث کاهش انگیزه داوطلبان اهدای خون می شود و افراد زیادی هستند به دلیل نبود پایگاه ثابت انتقال خون، دوری از مرکز استان از تصمیم خود برای انتقال خون منصرف می شوند.
حس نوع دوستی و خیر خواهانه و تصادفات جاده ای زیاد در بهمئی عواملی هستند که لزوم احداث پایگاه ثابت انتقال خون در این شهرستان را دوچندان می کند و مردم همچنان چشم انتظار پاسخ به این خواسته به حق هستند.
درخواست عمومی مردم بهمئی از مدیر کل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد، پایان دادن به چشم انتظاری چندین ساله برای راه اندازی یک پایگاه ثابت انتقال خون در این شهرستان است.
9928/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.