کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد روز شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: سامانه بارشی جدیدی در استان فعالیت خواهد کرد که براساس آن وضعیت بارش ها طی روزهای آتی مشخص خواهد شد.
ولی بهره مند اظهار داشت: تحلیل و بررسی آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی بیانگر نفوذ سامانه بارشی جدیدی از فردا عصر به استان بوده که پیامد آن ابتدا افزایش ابر و به دنبال آن بارش باران، رعد و برق، در برخی نقاط تگرگ و وزش باد نسبتا شدید و در مناطق مستعد و مرتفع بارش برف است.
وی افزود: این سامانه بارشی از بعد از ظهر روز یکشنبه وارد جو استان می شود و به تدریج اواخر هفته از استان خارج خواهد شد.
بهره مند بیان کرد: روز های سه شنبه و چهارشنبه از شدت بارش ها در مناطق سردسیری و گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد کاسته و سیستم تضعیف می شود.
وی عنوان کرد: در مجموع هفته پر بارشی در سراسر مناطق کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی می شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس آخرین پیش بینی های فصلی، بارندگی ها در دی ماه تا اوایل بهمن بارش در استان بیش از نرمال بلند مدت خواهد بود.
وی تصریح کرد: در ماه بهمن بارش در حد نرمال، در ماه اسفند بارش در استان کمتر از نرمال، در فروردین بارش بیش از نرمال پیش بینی شده است.
بهره مند با بیان اینکه احتمال تغییرات جوی وجود دارد افزود: اداره کل هواشناسی استان به صورت روزانه نقشه های آینده را رصد کرده و درصورت هرگونه تغییر اطلاع رسانی می کند .
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: براساس آخرین آمار بارش سال زراعی (از اول مهرماه تاکنون) در یاسوج 519.4، سی سخت 490، دوگنبدان 376.5، دهدشت 501، لیکک 400.5 و امامزاده جعفر 372.8 میلیمتر بوده است.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
کهگیلویه و بویراحمد یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.
6110/9868
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.