محسن جعفری نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود کمبود نیرو، خودرو، گستردگی استان و پراکندگی مناطق، عمکرد یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در این مدت 9 ماهه مطلوب بوده است.
وی افزود: برنامه‌های آموزشی کنترل و نظارت حداکثری در کنار وظایف و مسئولیت‌های ذاتی محیط زیست، اولویت برنامه های امسال این سازمان است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امسال در حوزه صید غیر مجاز آبزیان در این استان یک هزار و 875 قطعه ماهی صید شده از متخلفان کشف شد که متخلفان به همراه آلات صید مکشوفه به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی تعداد متخلفان معرفی شده به مراجع قضایی در حوزه شکار غیر مجاز پرندگان و پستانداران را 255 نفر عنوان کرد.
جعفری نژاد گفت: از این تعداد 47 نفر به خاطر شکار پستانداران، 208 مورد به سبب شکار غیر مجاز پرندگان و همچنین در این راستا 79 مورد نیز بخاطر زنده گیری پرندگان دستگیر شدند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کشف سلاح جنگی مجاز و غیر مجاز در این استان، ابراز داشت: 102 قبضه در این مدت 9 ماهه کشف شد که از این تعداد 18 قبضه سلاح غیر مجاز، 84 قبضه ساچمه زنی مجاز و 2 قبضه تفنگ بادی کشف و ضبط شد.
وی گفت: در مجموع 345 نفر متخلف به همراه 260 مورد پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند که 12فقره پرونده با صدور رای قضایی مختومه و 248 مورد آن نیز در جریان است.
وی با انتقاد از حجم بالای تخلفات زیست محیطی در کهگیلویه و بویراحمد، افزود: تاکنون نشست هایی با تشکل های مردمی جوامع محلی و مسئولان صدا و سیمای مرکز استان در راستای فرهنگ سازی برای صیانت از محیط زیست برگزار شده که امید است با چنین اقداماتی گامی در راستای کاهش تخلفات محیط زیستی در کهگیلویه و بویراحمد برداشته شود.
هم اینک هفت منطقه حفاظت شده دنا با وسعت 93 هزار و660 هکتار، دنای شرقی با وسعت 28 هزار و 202 هکتار، خاییز سرخ با مساحت 33 هزار و 235 هکتار، خامی با وسعت 25هزار و 671 هکتار، دیل با 10 هزار و 381 هکتار، سولک با 2 هزار 4287 هکتار و سیوک با 12 هزار 858 هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.
کهگیلویه و بویراحمد همچنین دارای پنج منطقه شکار ممنوع شامل پادنای سمیرم، خرم ناز، لار و ماغر، حاتم و کوه تلرش است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.