امان الله جهان بین روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مانور در یک ماه اینده به منظور بالا بردن سطح آگاهی مردم برای دستگاه‌های عضو کارگروه تخصصی امداد و نجات اجرا می‌شود.
وی بر هماهنگی و تعامل بیشتر سازمان‌ ها با یکدیگر برای اجرای این مانور تاکید کرد.
جهان بین افزود: کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی یکی از مهمترین کارگروه ‌های وزارت کشور در زمینه خدمات رسانی به آسیب دیدگان حوادث طبیعی، غیر طبیعی و آمادگی هرچه بهتر و منسجم تر در مواجه با بحران و سوانح است.
وی اضافه کرد: مانور اسکان اضطراری فرصتی برای نمایش توان عملیاتی عوامل امدادی و کارگروه های امداد و نجات شامل مجموعه شهرداری، آتش نشانی، نیروی انتظامی، اورژانس 115، اداره راه و شهرسازی و اداره های آبفا، برق و گاز است.
جهان بین تصریح کرد: در این مانور حوادثی نظیر آتش سوزی، نشت گاز، مواجهه با مصدومان فرضی و حرکت در مسیرهای ایمن، برقراری نظم، امنیت و آرامش، اسکان تخلیه شدگان و ارایه خدمات امدادی به آسیب دیدگان فرضی پیش بینی شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد تعداد داوطلبان هلال احمر این استان را سه هزار و 617 نفر اعلام کرد و افزود:یکهزار و 841 زن و یکهزارو 776 مرد عضو جمعیت داوطلبان هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد هستند.
1662/7531/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.