علی محمد احمدی روز سه شنبه و به مناسبت هفته پژوهش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جدایی دانشگاه ها و مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد هیچ نتیجه ای جز روزمرگی نخواهد داشت.
وی افزود: زمانی می توان برای کاهش مشکلات کهگیلویه و بویراحمد و بهره گیری بیشتر از منابع غنی آن گام برداشت که دانشگاه و جامعه در کنار یکدیگر باشند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آن عده از مدیران اجرایی این استان که از دستاوردهای علمی و پژوهشی در سطح استانی، ملی یا بین المللی بهره نگیرند افرادی منفعل بوده و کار مدیریتی آنان نیز نتیجه لازم را ندارد.
احمدی عنوان کرد: باید مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد ارتباط بیشتری با محافل علمی داشته باشند.
وی ابراز داشت: در حوزه های تخصصی مختلف نیز باید مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با نخبه ترین اعضای هیأت علمی دانشگاه های استان رابطه همکاری برقرار کرده و به عنوان امانتداران عقلی و علمی از توان آنان استفاده کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این صورت راهکارهای لازم برای کاهش مشکلات استان و خدمات رسانی بهتر به مردم ارائه می شود.
احمدی اظهار داشت: دانشگاه ها و جامعه دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد نباید تنها در تولید مقاله های علمی و چاپ کتاب متوقف و محدود شوند بلکه لازم است به افق های بلندتر بیندیشند.
وی افزود: باید از ظرفیت چشمگیر نخبگان و جامعه دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد برای سرمایه گذاری هر چه بیشتر در عرصه علمی و پژوهشی این استان بهره گرفت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: لازم است که دانشگاه های این استان در راستای تعیین اولویت های توسعه استان و شناسایی هر چه بهتر نیازها و مشکلات آن مأموریت گرا و مسأله محور شوند.
احمدی بر لزوم ارتباط روزافزون دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد با مدیران اجرایی و مردم این استان تأکید کرد.
وی عنوان کرد: علاوه بر آغاز یک خیزش علمی بین برخی از اعضای هیأت علمی دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد رؤسای دانشگاه های استان نیز اراده قابل توجهی برای بازمهندسی ساختارها دارند.
احمدی ابراز داشت: این امر مهم شرایط را برای شکل گیری یک ارتباط معقول و منطقی بین دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد و جامعه فراهم می کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سایه پیوند بین دانشگاه های این استان با صنعت، مدیران اجرایی و جامعه مسائل تولید، اشتغال و کارآفرینی استان نیز تا حدودی کاهش می یابد.
احمدی اظهار داشت: پایان نامه های تولید شده در کهگیلویه و بویراحمد باید پاسخ علمی و عملی برای مسائل مختلف این استان داشته باشند.
وی افزود: برای رسیدن به جامعه خلاق و کارآفرین، تجزیه و تحلیل مناسب تر مشکلات و ارائه راهکارهای مورد نیاز برای کاهش آنها باید دانشگاه های کشور از نظام انتقال اطلاعات عبور کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این تفکر باید به تدریج در دانشگاه ها و بین جامعه دانشگاهی استان نهادینه شود.
احمدی عنوان کرد: هفته پژوهش فرصتی برای یادآوری این نکته مهم به مدیران اجرایی و مردم است که هر جامعه ای به مقوله پژوهش بی توجهی کرده و برای آن هزینه نکند آینده پایداری نخواهد داشت.
وی ابراز داشت: این هفته تلنگر و تذکر مهمی به مدیران اجرایی است که باید علاوه بر دادن اهمیت بیشتر به پژوهش برای آن وقت گذاشته و هزینه کنند.
احمدی گفت: دانشگاه ها و جامعه دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد نیازمند حمایت های جدی تر هستند و مسئولان اجرایی استان نیز در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.
24 تا 29 آذر امسال به عنوان هفته پژوهش نامگذاری شده و شعار آن نیز «پژوهش هدفمند و فناوری ارزش­ آفرین در خدمت تولید ملی» است.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.