به گزارش ایرنا احمد شریفی زاده روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ماموریت هایی برای این نهاد ترسیم کرده است و برنامه های این موسسه علمی در همین راستا تعریف می شود.
وی بیان کرد: این نهاد با رویکرد استفاده از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی و با هدف قطع وابستگی‌ها و رفع نیازهای کشور تشکیل شده است.
شریفی زاده عنوان کرد: جهاد دانشگاهی در بحث رویان، سلول‌های بنیادی و درمان ناباروری کارهای بزرگی انجام داده و هم اکنون حدود هفت هزار نفر در این مجموعه در حال فعالیت هستند.
وی گفت: از سال 77 جهاد دانشگاهی سازمان همیاری اشتغال را با هدف رفع بیکاری در کشور تشکیل داده و هم اکنون در هشت استان اجرایی شده است.
شریفی زاده افزود: طرح همیاری اشتغال تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد اجرا نشده و در راستای کارآمد سازی و توانمند سازی جوانان این استان توسعه مشاغل خانگی باید عملیاتی شود.
وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی هم اکنون سه پژوهشگاه، 24 پژوهشکده، 2 دانشگاه، 6 مجموعه آموزش عالی و 43 مرکز علمی کاربردی در کل کشور دارد.
شریفی زاده با بیان اینکه حدود 50 هزار دانشجو در مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مشغول تحصیل هستند عنوان کرد: در حوزه آموزش و با نگاه توانمند سازی و ایجاد شغل سالانه 600 هزار نفر از خدمات این نهاد بهره مند می‌شوند.
وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی 9 مرکز ملی فرهنگی در کشور تأسیس کرده و پایه گذار اکثر جشنواره‌های دانشجویی نیز این نهاد بوده است.
شریفی زاده با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه برای هر استانی تهیه و تدوین شده است تاکید کرد: علاوه بر برنامه‌های ملی و کشوری سند آمایش استان نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: یکی از فرصت‌ها در آمایش استان بحث طبیعت، گردشگری و گیاهان دارویی است که جهاد دانشگاهی به‌طور استوار در این حوزه در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت خواهد کرد.
شریفی زاده افزود: کهگیلویه و بویراحمد هم به لحاظ منابع طبیعی و هم انسانی قوی است و باید از این ظرفیت‌ها استفاده حداکثری به عمل آید.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به فعالیت‌های مؤثر جهاد دانشگاهی از زمان تأسیس گفت: فلسفه وجودی این نهاد ایجاد حلقه اتصال بین صنعت و مجموعه‌های علمی و دانشگاهی بوده است.
جعفر گوهرگانی افزود: کهگیلویه و بویراحمد در زمینه آب، کشاورزی، آبزی پروری، نفت، گاز، پتروشیمی، معادن و گیاهان دارویی ظرفیت‌های بالقوه دارد که باید از آنها استفاده شود.
وی بیان کرد: ظرفیت های استان در زمینه گیاهان دارویی زمانی ارزشمند است که برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر از خام فروشی جلوگیری شود.
گوهرگانی با اشاره به کنار گذاشتن بحث قومیت گرایی در استان عنوان کرد: با استفاده از ظرفیت‌های مجموعه جهاد دانشگاهی و تعامل با دیگر دستگاه‌ها زمینه خدمت رسانی بیشتر به مردم فراهم شود.
در این نشست طی حکمی از سوی رئیس جهاد دانشگاهی کشور سید محمد قائم کاظمی بیدک به عنوان رئیس جهاد دانشگاهی استان منصوب و از خدمات محمد سبحانی رئیس پیشین این نهاد قدردانی شد.
9928/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.