عبدالله بهمنش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بازرسان اداره کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد به صورت مداوم از مراکز عرضه دام، کشتارگاه ها، مرغ فروشی ها، قصابی ها، رستوران‌ها و مراکز عرضه ماهی بازدید کرده و مواد خام گوشتی غیر بهداشتی را جمع آوری کرده و در کوره های لاشه سوز از بین می برند.
وی با بیان اینکه در این طرح نحوه فعالیت اصناف تهیه و عرضه گوشت قرمز و سفید بطور جدی کنترل می‌شوند افزود: به طور متوسط هر ماه بیش از یک هزار و 200 مورد بازرسی از این مراکز انجام می‌شود.
بهمنش با اشاره به خطرناک بودن کشتارهای غیر مجاز بیان کرد: در هشت ماهه اخیر با نظارت مستقیم کارشناس شرعی و بهداشتی حدود 75 هزار راس دام در کشتارگاه‌های استان ذبح شد و حدود 6 هزار و 500 کیلوگرم از اینها به دلیل مسائل غیر بهداشتی ضبط و سوزانده شد.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد همجنین از کشف 370 کیلوگرم ماهی قزل آلای منجمد در هفته جاری در شهرستان کهگیلویه خبر داد و عنوان کرد: کارشناسان این اداره هنگام بازدید از یکی از مراکز عرضه مواد خام دامی در دهدشت، این محموله را به علت نداشتن برچسب و شناسنامه بهداشتی و انقضای تاریخ مصرف پس از طی مراحل قضایی در کوره لاشه سوز دامپزشکی امحا کردند.
بهمنش گفت: نقش دامپزشکی در نظارت و کنترل فرآورده‌های خام دامی بسیار مهم است و مردم تخلفات مرتبط با دامپزشکی را به شماره تلفن گویای 1512 اطلاع رسانی کنند.
کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 2 میلیون و 150 هزار رأس دام سبک و سنگین دارد و میزان تولید گوشت قرمز در استان سالانه 14 هزار و 800 تن است.
9928/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.