رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد : مسئولیت استخراج و اکتشاف معدن فسفات چرام در این استان به سازمان‌های دولتی واگذار شده و بخش خصوصی دیگر نقشی در این ارتباط ندارد.

داریوش دیودیده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: استخراج و اکتشاف معدن فسفات چرام در سال‌های گذشته برعهده بخش خصوصی بود که متاسفانه به دلیل مشکلات این بخش شاهد رکود در این معدن بوده و اکنون مسئولیت استخراج و اکتشاف از این معدن به سازمان‌های دولتی واگذار شده است.

وی با تشریح آخرین وضعیت عملیات اجرایی در معدن فسفات چرام، اظهارداشت: نقش آقای عدل هاشمی پور نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی در پیگیری و هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط چه در سطح ملی و چه در سطح استانی یک نقش مهم و قابل تقدیر بوده است.

 رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از تاکید علی محمد احمدی استاندار استان برای راه‌اندازی این معدن هم سخن گفت و البته گفت رضا رحمانی وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت هم نگاه ویژه ای به این معدن در راستای شروع عملیات اجرایی آن دارد.

دیودیده گفت: فاز اول بخش صنعتی معدن فسفات چرام تا شهریورماه سال آینده با اشتغالزایی 75 نفر و اعتباری معادل 40 میلیارد تومان شروع و البته بسیاری از کارهای مقدماتی این معدن انجام گرفته است.

وی از ساخت و سازهای فیزیکی، تامین آب و برق کارگاهی، نصب ماشین آلات و نصب تاسیسات توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران که زیرنظر شرکت ایمدرو خبرداد و خاطرنشان کرد: شرکت دیگری نیز تحت نظارت همین شرکت برای انجام کارهای فنی و مهندسی معدن در حال فعالیت است.

به گزارش ایلنا، عملیات اکتشافی معدن فسفات چرام از سال 1349 آغاز و تا سال 1372 به طول کشید و پس از آن مطالعات امکان سنجی فنی و اقتصادی شروع شد.

براساس برآوردها، با بهره برداری اولیه از این معدن برای 600 نفر در دراز مدت یک هزار و 200 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می شود. 

برآورد ذخیره معدن فسفات چرام 80 میلیون تن با عیار 8.5 تا 9 درصد است.

پیش از این به دلیل عیار پایین، این معدن غیراقتصادی عنوان شده بود.

شهرستان چرام با بیش از 32 هزار نفر جمعیت در 160 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.