به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور روز دوشنبه در همایش استانی وقف و رسانه در یاسوج به مناسبت دهه وقف اظهار داشت: قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد از جمله خبرنگاران با ایجاد موقوفه های مشارکتی می توانند کمک بسزایی به کاهش مشکلات مالی مردم و اصحاب رسانه استان کنند.
وی افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد برخلاف برخی شائبه های مطرح شده از سوی عده ای از مردم این استان به هیچ وجه مالک موقوفه های استان نبوده بلکه متولی اجرای نیت واقفان است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: وقف هرگز قابل تبدیل، تغییر یا فروش نیست و باید به طور دقیق به نیت واقف عمل شود.
حجت الاسلام جنتی پور عنوان کرد: تاکنون اقدام ها و تلاش هایی ارزنده برای ترویج فرهنگ وقف و بیان آثار، برکات و کارکردهای متعدد آن در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده اما به دلیل ناکافی بودن باید با جدیت بیشتری استمرار یابد.
وی وقف را صدقه جاریه و احسان ماندگار دانست و ابراز داشت: نهادینه شدن روزافزون این سنت حسنه در جامعه سبب کاهش مسائل و مشکلات مختلف مردم می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورتی که نیازها، مسائل و مشکلات جامعه در حوزه های مختلف تعیین و اولویت بندی شوند بهتر می توان آنها را از طریق وقف و درآمد موقوفه ها کاهش داد.
حجت الاسلام جنتی پور اظهار داشت: سه مأموریت اصلی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد شامل احیای موقوفه ها، عمران و آبادانی بقاع متبرکه و ترویج فرهنگ قرآنی است.
وی افزود: هم اینک تنها یک موقوفه قرآنی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و استان در این زمینه ضعیف عمل کرده است.
حجت الاسلام جنتی پور بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده باید تا پایان امسال پنج هزار و 200 حافظ قرآن در کهگیلویه و بویراحمد تربیت شود که یکی از راهکارهای تأمین هزینه های مورد نیاز آن ایجاد و گسترش موقوفه های قرآنی در استان است.
50 نفر از واقفان، خادمان بقاع متبرکه، حافظان و قاریان قرآن کریم، فعالان مذهبی و فرهنگی و خبرنگاران فعال حوزه وقف کهگیلویه و بویراحمد در این همایش با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده تجلیل شدند.
کهگیلویه و بویراحمد 225 موقوفه دارد.
15 تا 24 آبان امسال به عنوان دهه وقف نامگذاری شده است.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.