سید ایرج کاظمی جو روز سه شنبه در جلسه هماهنگی طرح پایتخت کتاب ایران در دهدشت افزود: سال گذشته به دلیل عدم هماهنگی با نهادهای مدنی و اجتماعی و دیرشدن عقد تفاهم ‌نامه‌ های مختلف، موفق به شرکت در این طرح نشدیم.
وی همکاری نهادهای مردمی را در زمینه مشارکت در اجرای طرح کتاب خوانی در سطح شهر ستود و بیان کرد: در صورت همکاری ،شهرداری کهگیلویه می تواند عنوان پایتخت کتاب را برای شهرستان به ارمغان بیاورد.
کاظمی تصریح کرد: بخشداران و شهرداران می توانند طرح های خود را در این زمینه تا 15 آذر به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ارسال کنند.
معاون فرماندار کهگیلویه با تاکید بر همکاری بخشداران و شهرداری ها در اجرای موفق این طرح بیان کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی نقش مهمی در توسعه هر جامعه دارد.
ابراهیم خنجری ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه را یک ضرورت دانست و گفت: پیشینه فرهنگی و تاریخی، فعالیت های ترویج کتابخوانی و حمایت شهرداران و شوراهای اسلامی شهرها از فعالیت های فرهنگی از ملاک های انتخاب شهرهای دوستدار کتاب و پایتخت کتاب ایران است .
جشنواره انتخاب پایتخت کتاب ایران برگرفته از طرح انتخاب پایتخت کتاب جهان است که از سال 2001 میلادی از سوی سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی سازمان ملل متحد (یونسکو) آغاز شده است.
لقب پایتخت کتاب ایران به شهری اعطا می‌شود که برای تقویت جایگاه کتاب و کتابخوانی تلاش‌هایی درخور توجه کرده باشد.
عنوان پایتختی کتاب ایران در نخستین دوره در سال 1394 به اهواز، در سال 1395 و در دوره دوم این جشنواره، به شهر نیشابور در استان خراسان رضوی رسید و شیراز نیز در این دوره باعنوان یکی از نامزد‌های پایتختی کتاب، موفق به کسب مقام سوم شد.
پایتخت کتاب ایران در سال 1396 نیز بندر بوشهر بود.
7531/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.