به گزارش ایرنا،حسن نورزی روز شنبه در نشست هماهنگی دستگاه های اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد با موضوع اجرای طرح واحدیابی مالیاتی اظهارکرد: هم اکنون27تا 28 درصد بودجه عمومی کشور از مالیات تامین می شود که حل این مشکل و تامین بودجه های هزینه ای از محل مالیات و جلوگیری از فرارمالیاتی یک ضرورت انکارناپذیر است.
وی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی با افزایش درآمدهای مالیاتی ممکن خواهد شد،تصریح کرد: بانک ها، اتاق اصناف و اتاق صنایع معادن و کشاورزی نسبت به شناسایی و معرفی واحدهای کسب و کار و فعالان اقتصادی با اداره کل امورمالیاتی همکاری لازم را داشه باشند.
نوروزی تصریح کرد: تنها 25صدم درصد مالیات وصولی کشور مربوط به کهگیلویه وبویراحمد است که مبلغ بسیار ناچیزی است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه وبویراحمد نیز دراین نشست گفت: شناسایی و ساماندهی واحدهای صنفی بدون مجوز از سوی شهرداری ها و اتحادیه اصناف و ارائه لیست این نوع واحدها به اداره امور مالیاتی ضروری است.
غضنفر آرام لزوم اعطای برنامه های تشویقی برای واحدهای بدون پروانه را جهت اخذ مجوز لازم یادآورشد و افزود: طبق قانون شورای اصناف باید برای هر300واحد صنفی یک بازرس معرفی کند که اختصاص اعتبار برای این امر و شناسایی واحدهای بدون مجوز یک ضرورت است.
وی پیشگیری از فرارمالیاتی و نپرداختن بیمه نیروی کار را از مشکلات واحدهای بدون پروانه دانست و تصریح کرد: شناسایی واحدهای بدون پروانه با همکاری اتحادیه اصناف،شهرداری ها ، مراکز بهداشت ودرمان، امور مالیاتی و سایر دستگاه های متولی ممکن خواهد بود.
آرام برلزوم ملزم کردن فروشگاه های بزرگ مانند رفاه و کوروش در استان تاکید کرد و گفت: برحی دستگاه ها مالیات حقوق آنها دراستان پرداخت نمی شود که امور مالیاتی پیگیری وصول این مالیات ها را در اولویت خود قراردهد.
وی گفت: بانک ها در زمینه معرفی واحدهای بدون مجوز که از خدمات بانکی کارتخوان و تسهیلات استفاده می کنند، بیش از پیش با امور مالیاتی همکاری کنند.
مدیرکل امورمالیاتی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه مالیات سهم چشمگیری در درآمد ناخالص برخی کشورهای پیشرفته دارد، گفت: ترویج فرهنگ مالیاتی با هدف افزایش درآمدهای مالیاتی و جلوگیری از مصرف منابع زیرزمینی کشور نیازمند مشارکت بین بخشی است.
محمدعلی غفاری جلوگیری از فرارمالیاتی را به عنوان یکی از ابراز تحقق تامین درآمدهای غیرنفتی دانست و تصریح کرد: اجرای طرح واحدیابی در راستای تحقق این هدف بزرگ با همکاری سایر دستگاه های اقتصادی و بانکی ممکن خواهد شد.
وی از اجرای طرح واحدیابی با هدف وصول مالیات از فعالیت های اقتصادی پنهان درآینده نزدیک دراستان خبر داد و گفت: در قالب این طرح با شناسایی مراکز جدید کسب کار از بخشی از فرار مالیاتی جلوگیری خواهد شد.
در این نشست که با حضورمدیران و معاونان 23دستگاه اقتصادی ، بانک ها، شهرداری و سازمان بازرسی برگزار شد با تصویب مصوباتی سازوکارهایی برای همکاری بیشتر بانک ها، شهرداری ها، ثبت اسناد و املاک ، ثبت احوال، اتاق اصناف ، اتاق بازرگانی و سایر دستگاه ها برای شناسایی واحدهای مالیاتی با اداره کل امور مالیاتی و اجرای طرح واحدیابی در استان پیش بینی شد.
استان 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد 50 هزار مودی مالیاتی دارد.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.