فرید محبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت یکهزار و 900 میلیارد ریال برای اشتغال، سه هزار میلیارد ریال برای مستمری و 500 میلیارد ریال با هدف حمایت از دانش آموزان نیازمند از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد هزینه شده است.
وی بیان کرد: از ابتدای تشکیل کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکنون 230 میلیارد ریال برای حمایت از نیازمندان غیر مددجو،300 میلیارد ریال برای کمک به ازدواج جوانان و 600 میلیارد ریال نیز برای کمک به درمان اقشار کم درآمد در این استان هزینه شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ایجاد 31 هزار فرصت شغلی، انجام 48 هزار خدمت عمرانی شامل خرید، ساخت و تعمیر خانه و 47هزار کمک هزینه ازدواج گوشه دیگری از خدمات این نهاد در 40 سال گذشته بوده است.
محبی قرار دادن 12 هزار نفر زیر پوشش بیمه اجتماعی و11 هزار نفر زیر چتر بیمه درمانی را از دیگر خدمات انجام شده این نهاد انقلابی از ابتدای تشکیل تاکنون ذکر کرد.
وی همچنین از زیرپوشش قرار دادن تمام افراد پشت نوبتی کمیته امداد در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
وی ابراز داشت: از 6 ماه پیش تاکنون در طرحی تمام افراد واجد شرایط پشت نوبت زیر پوشش کمیته امداد قرار گرفتند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرداخت 650 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به 85هزار نفر در قالب وام های کارگشایی از دیگر خدمات این نهاد در چهار دهه اخیر بوده است.
وی گفت: جذب 900 میلیارد ریال کمک های مردمی و پنج هزار حامی نشان دهنده مشارکت خوب مردم برای حمایت از نیازمندان در کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
محبی انجام هفت هزار مورد حمایت حقوقی با استفاده از ظرفیت وکلای خیر را از خدمات اجتماعی کمیته امداد در این مدت دانست.
9درصد از جمعیت 713هزار نفری این استان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
هشت هزار و 70 دانش آموز، 2 هزار و 200 دانشجو و 180 طلبه در طول سال از خدمات فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد استفاده می‌کنند.
18 هزار سالمند بالای 60 سال و یکهزار و 200 بیمار صعب‌العلاج زیر پوشش کمیته امداد این استان هستند.
75 درصد افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد روستایی، 23 درصد شهری و 2 درصد نیز عشایر است.
از ابتدای سال 1396 تاکنون 2 هزار و 902 طرح اشتغالزایی برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد این استان و در شهرها و مناطق مختلف اجرا شده است.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.