مسعود مرادیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته این چاه تا 6 ماه آینده وارد مدار بهره برداری شود.
وی با اشاره به ضرورت حفر و تجهیز چاه شماره 2 تامین آب شرب شهر دیشموک، افزود: پس از مطالعات فنی و آزمایش های مختلف از سوی مشاوران و نیز شرکت آب منطقه ای، مقدمات کار برای حفر و تجهیز چاه جدید این شهر در منطقه فارتق فراهم شد.
در آبان ماه سال 96 حفر چاه آهکی با افزون بر هشت میلیارد ریال اعتبار به منظور دسترسی به آب آشامیدنی سالم برای شهروندان دیشموکی در کهگیلویه و بویراحمد ناکام ماند.
حفر این چاه در قسمت شمالی شهر دیشموک توسط یک شرکت پیمانکاری از 15 مرداد سال گذشته آغاز شد و بی نتیجه ماند.
برای حفر این چاه آهکی افزون بر هشت میلیارد و 277 میلیون ریال بودجه هزینه شد.
برخلاف تصور کارشناسان و متولیان امر در این طرح که با نظارت شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد با حفر بیش از 200 متر به آب دسترسی پیدا نشد.
براساس اعلام شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد چهار شهر یاسوج، مادوان، سوق و دیشموک در این استان دارای تنش آبی هستند که برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدتی به منظور رفع مشکل کم آبی آنها لحاظ شده است.
بخش دیشموک یکی از مناطق پرآب در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که رودخانه آجم، رود ریش، چیلر، لیراب، گندم کار و فارتق از مهمترین منابع آبی این منطقه هستند.
کاهش دبی و افت سطح چاه کنونی تامین آب شرب شهر دیشموک سبب بالا رفتن برخی املاح در آب چاه شده که گوارایی آن را تحت تاثیر قرار داده است.
شمار مشترکان آب شرب شهر دیشموک افزون بر 2هزار مشترک است.
بخش دیشموک در شهرستان کهگیلویه افزون بر 22 هزار نفر جمعیت دارد.
شهر دیشموک از شمال به شهرستان لردگان در چهارمحال و بختیاری، از غرب به ایذه و باغملک درخوزستان، از جنوب به ارتفاعات سه هزار متری کوه سیاه و بخش بهمئی گرمسیر و از شرق به بخش‌های مارگون و چاروسا و شهر دهدشت ارتباط دارد.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.