علی محمد احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 737 میلیارد ریال از این اعتبار ابلاغی برای اشتغال افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در مناطق روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد است.
وی افزود: 350 میلیارد ریال آن از محل بند ب، تبصره 16 برای خودکفایی و توانمندی سازی افراد تحت چتر حمایت این نهاد ابلاغ شده است.
احمدی بیان کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات در این نهاد با تشکیل پرونده و معرفی به بانک های عامل می توانند تسهیلات دریافت کنند و این اعتبارات باید تا پایان سال جاری جذب شوند.
وی پرداخت 410 میلیارد ریال در سال گذشته برای اشتغال افراد تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و 49 میلیارد ریال به افراد زیر چتر حمایتی بهزیستی را توسط بیشتر بانک های عامل کهگیلویه و بویراحمد موثر دانست و عنوان کرد: با این وجود برخی از بانک ها که سهمیه بالایی هم داشته اند در این زمینه کم کاری کرده اند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: سه هزار و 800 طرح در کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در سال 96 سبب خودکفایی و خارج شدن این تعداد از افراد زیر پوشش این نهاد شد که گام مهمی در توانمندسازی آن ها بود.
احمدی توانمندسازی افراد تحت حمایت نهاد های حمایتی را از اولویت های مهم استان دانست و تاکید کرد: بانک های عامل کهگیلویه و بویراحمد باید در حوزه نهاد های حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و زندانیان با رویکردی نو و با عملکردی خوب حرکت کنند.
وی تصریح کرد: جمعیت روستایی و افراد زیر پوشش نهاد های حمایتی کهگیلویه و بویراحمد زیاد است و برای کاهش محرومیت، مهاجرت و برای توانمند سازی آن ها در سال جاری همه دستگاه های اجرایی و بانک های استان در ارائه خدمات، پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال امسال باید با جدیت بیشتری تلاش کنند.
احمدی گفت: چهار هزار و 200 خانوار پشت نوبتی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در سال گذشته با توانمند سازی به 800 خانوارکاهش یافتند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با این اعتبار تمام افراد پشت نوبت تسهیلات دریافت خواهند کرد و خودکفا خواهند شد و علاوه بر این جمعی از افراد زیر پوشش نیز خودکفا می شوند.
احمدی گفت: هم اینک یک هزار و 600 پرونده افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد متقاضی دریافت تسهیلات خود اشتغالی هستند.
وی افزود: زندانیان نیازمند که خانواده های آن ها در شرایط سختی به سر می برند نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: بانک ها از مسائل اجتماعی و مشکلات عدیده مردم غافل نشوند زیرا که دغدغه دولت ازدواج جوانان، ایجاد اشتغال پایدار و رفع مشکلات مردم است.
احمدی عنوان کرد: متولیان امر به مشکلات مردم به ویژه افراد زیر پوشش نهاد های حمایتی نگاه اخلاقی و انسانی داشته باشند و برای کمک به آن ها به دنبال بهانه و توجیه غیرمنطقی نباشند.
از ابتدای سال گذشته تاکنون چهار هزار و 468 طرح اشتغال‌زایی با 757 میلیارد ریال اعتبار برای مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان اجراشده است.
سقف تسهیلات پرداختی به مددجویان در بخش خوداشتغالی500 میلیون ریال و در بخش کارفرمایی یک میلیارد ریال است.
از بدو تأسیس کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 30 هزار و 758 طرح اشتغال برای مددجویان و نیازمندان با یک هزار و 940 میلیارد ریال اعتبار با استفاده از تسهیلات اشتغال این نهاد و بانک‌های عامل اجرا شده است که زمینه اشتغال 9 هزار و 662 خانوار فراهم شد.
با اجرای این طرح ها 19 هزار و 200 نفر از افراد زیر پوشش خودکفا و از حمایت این نهاد خارج‌شده‌اند.
32 هزار و 719 خانوار با جمعیتی افزون بر 78 هزار نفر مستمری بگیر کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد هستند و به سه هزار و 600 خانوار با جمعیت 12 هزار و 600 نیز خدمات تک یا چند موردی در طول سال ارائه می‌شود.
9 درصد از جمعیت کل این استان زیر پوشش این نهاد حمایتی هستند.
18 هزار سالمند بالای 60 سال و یکهزار و 200 بیمار صعب‌العلاج زیر پوشش کمیته امداد این استان هستند.
75 درصد افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد روستایی، 23 درصد شهری و 2 درصد نیز عشایر است.
شهرستان بهمئی با 18 درصد و گچساران نیز با سه درصد به ترتیب بیشترین و کمترین افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در کهگیلویه و بویراحمد را به خود اختصاص داده‌اند.
9868/1662/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.