به گزارش ایرنا ، مجید شعبانی روز یکشنبه در دیدار با رئیس و خبرنگاران ایرنا مرکز کرمان ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار افزود: این نظام نامه در راستای نحوه پوشش وکالت و مشاوران حقوقی در کانون ها برای حمایت از اهالی رسانه در حال تدوین است و بر این اساس خبرنگاران در زمان ضرورت بدون پرداخت هزینه از خدمات وکلا استفاده می کنند.
وی اظهار داشت: با وجود خلاء های قضایی باید بتوانیم در راستای حمایت از این قشر گام برداریم و در زمینه یاد شده شاهد توسعه قضایی باشیم.
رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان گفت: این کانون آمادگی دارد برای حمایت قضایی از رسانه ها، هرگونه حمایت و همکاری با خبرنگاران و رسانه ها داشته باشد.
وی با بیان اینکه حمایت کمی از خبرنگاران در قوانین شده است ، افزود: در قوانین سخنی از خبرنگار گفته نشده که یک نقیصه به شمار می رود لذا باید حمایت ها از رسانه ها افزایش یابد.
عضو هیات منصفه مطبوعات استان کرمان اضافه کرد: روابط خوبی بین خبرگزاری جمهوری اسلامی، نهادهای قضایی و کانون وکلای دادگستری برقرار بوده و در یکسال گذشته این ارتباط تقویت شده است.
وی گفت: مطبوعات در کشورهای دموکراتیک بسیار با ارزش و به عنوان چشم بینای جامعه هستند و اعتماد مردم و کاهش مفاسد برآمده از آزادی رسانه ها است.
شعبانی با بیان اینکه خبرگزاری ایرنا مستقل و عادل است و مردم نیز به این خبرگزاری اعتماد دارند ،افزود: مطبوعات و رسانه ها باید بدون جانبداری و با آزادی هر چه بیشتر فعالیت کنند.
وی تصریح کرد: از جمله شباهت فعالیت های وکلا و رسانه ها این است که در جهت نظارت بر عملکرد نهادها و سازمان ها نقشی اساسی ایفا می کنند.
**آزادی رسانه ها موجب اعتلای جامعه می شود
عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان کرمان نیز در جریان بازدید از ایرنا کرمان گفت: مهمترین رسالت رسانه ها به عنوان یکی از ارکان دموکراسی، اطلاع رسانی در مقابل فساد و رانت خواری است و اگر مطبوعات و رسانه ها در کشور آزادانه فعالیت کنند موجب اعتلای جامعه خواهد شد.
وحید رضوانی ضمن تاکید بر تعامل کانون وکلا با جامعه خبری افزود: رسالت قلم و روز خبرنگار وظیفه ای خطیر محسوب می شود زیرا بر افکار عمومی تاثیرگذار است.
رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان و عضو هیات مدیره این کانون روز یکشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا مرکز کرمان با رئیس و خبرنگاران این خبرگزاری دیدار و گفت و گو کردند.
17 مردادماه به مناسبت شهادت محمود صارمی(خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در کشور افغانستان) در تقویم ملی به عنوان روز خبرنگار نام گذاری شده است.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.