به گزارش ایرنا، مهدی صدفی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: یکی از محورهای مهم در نظام جمهوری اسلامی برگزاری مناسبت های ملی و مذهبی است‌.
وی با اشاره به اینکه در همه جوامع آیین های گرامیداشت با نگاه ملی و فرهنگی برگزار می شود تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی علاوه بر نگاه ملی، نگاه اعتقادی هم در برگزاری آیین ها وجود دارد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان اظهار داشت: در فرهنگ شیعه علاوه بر عقلانیت، موضوعات مختلف از جمله شور، احساس و عاطفه به عنوان مولفه های مهم و تاثیرگذار زندگی بشری وجود دارد.
وی ادامه داد: آحاد مختلف مردم در روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی در تعظیم شعائر دینی احساس مسئولیت می کردند که در 12 مرداد 58 شورای هماهنگی با مشارکت بزرگان نظام و انقلاب تشکیل شد.
صدفی گفت: ایجاد بستر مناسب در راستای تعظیم شعائر دینی و ایام الله، زنده نگه داشتن و نکوداشت مناسبت های مختلف انقلاب اسلامی از جمله اهداف تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.
وی تصریح کرد: تقویت بنیه معنوی و دینی جامعه، تقویت وحدت کلمه و وفاق ملی‌ و همدلی، تقویت روحیه شادابی و نشاط، افزایش وجاهت نظام در دنیا، تقویت بنیه دفاعی و دفع تهدیدات دشمن، ایجاد ثبات و آرامش در جامعه و امیدبخشی از کارکردهای اجرای مناسبت ها است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه 70 درصد از جمعیت فعلی جامعه انقلاب را درک نکرده اند افزود: دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی در جوانان است لذا باید روحیه امید بخشی را باید در این قشر افزایش داد.
صدفی ادامه داد: مردم با وجود همه مشکلات و کمبودها ممکن است نسبت به مسئولان انتقاد داشته باشد اما با اصل نظام جمهوری اسلامی مشکلی ندارند.
وی گفت: توجه به منویات مقام معظم رهبری، جلب مشارکت های عمومی در تصمیم گیری و اجرا، مشارکت جوانان، رعایت شئونات اسلامی، اقدام بموقع و شناخت لحظه ها، رعایت صرفه جویی در برگزاری مراسم ها، ایجاد نشاط و شادابی و امید بخشی از مهم ترین رویکردهای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.
صدفی ضمن قدردانی از مردم همیشه در صحنه کرمان اظهار داشت: راهپیمایی ها مناسبت ها در بیش از 100 نقطه استان کرمان برگزار می شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان بیان کرد: با همت و مشارکت مردم با وجود همه مشکلات ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شده است.
3029/7437/9895
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.