به گزارش ایرنا، اختتامیه شانزدهمین جشنواره کودک و نوجوان رضوی استان کرمان همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) در تالار غدیر شهرستان سیرجان برگزار شد.
امام جمعه سیرجان در آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره کودک و نوجوان رضوی، نهادینه کردن فرهنگ رضوی بین کودکان و نوجوانان را کاری ارزشمند و در مسیر تربیت دینی نوجوانان و توجه به ارزشهای اسلامی دانست.
حجت الاسلام سید محمود حسینی ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این جشنواره افزود: کانون پرورش فکری در پرورش روح و فکر کودکان مسئولیتی ارزشمند دارد که باید به آن توجه و عمل شود.
وی همچنین فیض وجود مرقد مطهر امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) را در ایران فرصتی غنیمت برای آموختن خوبی و پاکی ها دانست.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان نیز گفت: شانزدهمین جشنواره رضوی در بخش کودک و نوجوان در هشت بخش پژوهش، تمبر رضوی و کارت پستال‌ سازی، کاردستی، کتاب ‌سازی، نامه ‌ای به امام رضا، خاطرات زیارت رضوی، سرود و پویا نمایی برگزار شد.
محسن روحی افزود: یک هزار نفر از کودکان و نوجوانان استان کرمان در جشنواره رضوی در استان کرمان شرکت کردند و یک هزار اثر خلق شده توسط کودکان و نوجوانان در سه گروه سنی هشت تا 10 سال، 11 تا 13 سال و 14 تا 18 سال در بخش های مختلف به دبیرخانه استانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان ارسال و 140 اثر به عنوان برگزیده استانی جشنواره معرفی شد.
وی جشنواره رضوی را فرصتی برای مطالعه و بررسی وقایع و سبک زندگی امام رضا (ع) و آشنایی بیشتر با فرهنگ رضوی دانست و اظهار امیدواری کرد: برگزاری این جشنواره سبب توسعه و ترویج مفاهیم فرهنگی و معارف رضوی در میان کودکان و نوجوانان شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری استان از فعالیت 45 مرکز این کانون در سراسر استان خبرداد و گفت: امسال 45 هزار نفر از کودکان و نوجوانان عضو کانون های پرورش فکری استان کرمان در 40 رشته فرهنگی، هنری و پرورش فکر خلاق از خدمات و آموزش های این کانون ها استفاده می کنند.
این جشنواره با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی از جمله سرود، قصه گویی، حمل پرچم حرم امام رضا (ع) و برافراشته شدن این پرچم توسط 2 نفر از خادمان حرم رضوی در محل اجرای جشنواره و بیان خاطرات و مدیحه سرایی توسط خادمان ادامه یافت.
3029/7435
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.