به گزارش ایرنا، جمشید قسوریان جهرمی روز یکشنبه در نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان افزود: معتقدیم که مدیران استانی به دلیل مواجهه مستقیم با مسائل و مشکلات، بهتر می توانند امور را مدیریت کنند و اگر موضوعی در استان قابل حل نباشد باید به مرکز اعلام شود.
وی با تاکید بر اینکه کرمان به دلیل شراط خاص خود دارای اختیارات ویژه ای است اظهار داشت: امکان امحای کالاهای متروک در این استان با حکم دادستانی وجود دارد.
و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کشور با اشاره به اینکه مبارزه، مقابله و پیشگیری از ورود قاچاق کالا و ارز نیازمند همکاری تمام دست اندرکاران مربوطه است گفت: تعیین تکلیف کالاهای مکشوفه بخش عمده ای از مبارزه است که تاکنون تاحدودی بلاتکلیف باقی مانده است.
قسوریان جهرمی با اشاره به اینکه در سال های اخیر بر مبنای تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشدید شده است گفت: امیدواریم هرچه زودتر بتوانیم دست افرادی را که در صدد سوء استفاده از فضای موجود هستند، کوتاه کنیم.
وی عنوان کرد: در سال های اخیر ورودی کالای قاچاق به انبارهای اموال تملیکی با خروج آن برابر نبوده و این امر موجب انباشت کالا در این انبارها شده است لذا باید راهکارهای لازم برای رفع این مشکل در استانها اندیشیده شود.
وی بر پرهیز از برخوردهای سلیقه ای در مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد و گفت: تقویت بنیه زیرساختی سازمان اموال تملیکی نیاز به کمک همگانی دارد.
کشفیات کالای قاچاق سالهای 95 و 96 در استان کرمان معادل کشفیات 10 سال قبل از آن بوده است و در سال جاری نیز میزان کشفیات کالاهای قاچاق بیش از 100 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.