به گزارش ایرنا، محمد جواد فدائی روز سه شنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان شهربابک افزود: انتظار داریم که معین های اقتصادی از ظرفیت های منطقه، برای توسعه و نیز درآمدزایی برای خود استفاده کنند تا به جایگاه مورد نطر دست یابیم.
وی از معین اقتصادی منطقه شهربابک نیز تقدیر کرد و گفت: معین اقتصادی منطقه 300 واحد را عارضه یابی و مشکلات را احصا کرده اند که این مشکلات در کارگروه رفع موانع تولید بررسی و رفع می شود.
وی بر تدوین طرح جامع گردشگری شهربابک نیز تاکید کرد و ادامه داد: افراد جویای کار در شهرستان شهربابک نسبت به استان زیاد نیست و باافتتاح طرح های مد نظر این تعداد مشغول به کار خواهند شد.
فدائی تاکید کرد: موضوع مهم این است که یک کار اقتصادی مفید در شهرستان ها و با همکاری معین های اقتصادی انجام شود.
وی اظهارداشت: اگر بتوانیم به واحدهای موجود و فعال تسهیلاتی واگذار کنیم تا ظرفیت خود را افزایش دهند، گام مهمی در توسعه اشتغال با کمترین هزینه برداشته خواهد شد.
سرپرست استانداری کرمان بیان کرد: در این نشست مقرر شدگزارش عارضه یابی مس از 300 واحد توسط فرماندار شهربابک بررسی شده و مشکل آنها حل شود و هر کدام که در سطح شهرستان قابل حل نباشد در کارگروه رفع موانع تولید استان مورد بررسی قرار گیرند.
وی بر پیگیری و رفع مشکلات واحد تولیدی کاشی در شهرستان شهربابک تاکید کرد و ادامه داد: مرکز توسعه کسب و کار شهرستان شهربابک نیز تا پایان مردادماه افتتاح می شود.
فدائی بر بررسی معین اقتصادی برای احداث و بهسازی جاده های هرات و استبرق نیز تاکید کرد و گفت: در این نشست مقرر اداره کل راهداری استان کرمان نیز مطالعات مربوط به این راه ها را نیز انجام دهد.
وی اظهار داشت: برای تامین مسکن با همکاری بنیاد مسکن نیز اقدامات لازم در شهربابک انجام خواهد شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان هم گفت: در سال جاری یک هزار و413 میلیارد تومان ابلاغی تاکنون به استان داشته ایم که سه مورد آن توزیع شده و برخی ردیف ها هنوز ابلاغ نشده است.
جعفر رودری افزود: بالغ بر 850 میلیارد تومان از اعتبارات تخصیص یافته به استان، پرداخت شده است.
وی ادامه داد: در سال گذشته 50 درصد اعتبارات استانی و 10 درصد اعتبارات نفت کاهش یافته است و قرار بود به تبصره 18 برای ایجاد اشتغال اختصاص یابد.
وی عنوان کرد: از مجموع اعتبارات ابلاغی ااستان کرمان 44.5 درصد تخصیص یافته است و برای شهرستان شهربابک تاکنون 35 میلیارد تومان پرداخت شده است.
رودری خاطرنشان کرد: در شرایط خاصی از شرایط اقتصادی کشور قرار داریم و روز گذشته روسای سازمان های مدیریت و برنامه ریزی در تهران برگزار شد که رئوس برنامه اقتصادی دولت و چارچوب اقتصادی نظام مطرح شد.
وی عنوان کرد: دولت بنا به شرایطی که پیش بینی می کند، برای تمامی زوایا برنامه کاملی دارد و مسیر اجرای سناریوهای تعیین شده نیز مشخص شده است.
وی اظهار داشت: حفظ رشد توسعه و اقتصادی، ارتقاء شاخص های اقتصادی و دستیابی به اهداف چشم انداز توسعه را از مهمترین رویکردهای دولت تدبیر امید در سال جاری برشمرد.
در این جلسه مصوبات جلسه قبل به صورت ریزبینانه مورد کارشناسی قرار گرفت.
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.