به گزارش ایرنا، حمید ملانوری روز چهارشنبه در همایش بزرگداشت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در کرمان افزود: رویکرد اجتماعی و فرهنگی در راستای مبارزه با مواد مخدر موجب مقاوم کردن مردم در برابر تهدیدهای این حوزه، آموزش نه گفتن به این آسیب اجتماعی و ایجاد زمینه مشارکت و در نهایت تحقق سلامت اجتماعی می شود.
وی اظهار داشت: تولید، عرضه و مصرف مواد مخدر و روانگردان ها از موضوعات مهم و اساسی و به عنوان یک معضل اساسی است که هیچ کشوری از آسیب های آن بی نصیب نبوده است.
وی ادامه داد: در طول سال های گذشته در تمام فعالیت های مقابله ای مواد مخدر، موضوع اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و اقدامات پیشگیرانه با استفاده از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی به صورت مستمر مطرح شده است.
ملانوری بر ایجاد نشاط، امید و شادابی در جامعه و ایجاد انگیزه برای تحرکات و فعالیت های اجتماعی تاکید کرد و گفت: در این بین نقش دستگاه های فرهنگی و اجتماعی و سازمان های مردم نهاد بسیار مهم است زیرا باید امور را از دولتی بودن به سمت مردمی بودن سوق دهیم.
وی اظهار داشت: برخی از کشورها که به دلیل موقعیت جغرافیایی در معرض ترانزیت مواد مخدر قرار گرفته اند، آسیب های جدی تری را شاهد بوده اند.
وی گفت: در این دوره دسترسی آسان به اطلاعات و پیشرفت ارتباطات موجب شده همه افراد بویژه نوجوانان و جوانان آسان تر به مواد مخدر دسترسی داشته باشند و دشمن از این فرصت برای جنگ نرم و براندازی نیروی جوان سوء استفاده کرده است.
ملانوری با بیان اینکه موضوع تقاضا در موضوع مواد مخدر افزایش یافته و با افزایش تقاضا، عرضه نیز افزایش می یابد گفت: دریچه ورود به استعمال مواد مخدر، استعمال دخانیات و قلیان است و به دلیل آنکه قوانین محکمی در این زمینه نداریم این موارد به آسانی در دسترس جوانان قرار دارد.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: خطرناک ترین و مهلک ترین اتفاقی که در پی استعمال مواد مخدر رخ می دهد، فروپاشی کانون خانواده ها است و این امر تمام حوزه های دیگر را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.
وی به کاهش سن اعتیاد نیز اشاره کرد و ادامه داد: اگر در دوره های گذشته مصرف مواد مخدر را در بین مردان می دیدیم امروز اعتیاد بانوان نیز در حال افزایش است.
وی تاکید کرد: یکی از دلایل عمده مصرف مواد مخدر، احساس کمبودها و بحران هویت است و کسانی که در جامعه احساس بی هویتی کنند، به سمت معضلات می روند.
ملانوری گفت: فضای جامعه در حوزه اقتصادی و احساس امنیت باید به گونه ای باشد که مردم هویت خود را به خوبی شناخته و جایگاه خود را بدانند.
وی یادآور شد: امروز دشمن در صدد ایجاد ناآرامی و اغتشاش است و همه باید کمک کنیم تا روحیه اعتماد و انگیزه برای فعالیت در قالب برنامه ها و اهداف نظام برای مردم ایجاد شود زیرا اگر روحیه ناامیدی در جامعه ایجاد شود، موجب نابودی جامعه می شود و دشمنان نیز به دنبال همین موضوع هستند.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: اقدامات ضد فرهنگی که رهبر معظم انقلاب اسلامی از آنها به عنوان تهاجم و بعد به عنوان شبیخون فرهنگی یاد کرده اند، نشان می دهد که دشمنان چگونه ورود کرده اند که نیرو، اعتماد و انگیزه را در کشور از بین ببرند و ورود مواد مخدر صنعتی یکی از این موارد است.
وی افزود: اقدامات خرابکارانه ای که اخیرا در برنامه های دشمنان قرار گرفته است نیز با هدف از بین بردن نیرو، اعتماد و انگیزه در کشور است.
وی تاکید کرد: کرمان یکی از چند استان محدودی است که بصورت ویژه متاثر از پدیده مواد مخدر است و در این استان باید به انجام اقدامات مقابله ای توجه بیشتری شود.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.