رضا جزینی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای حفاظت از محیط زیست باید مشارکت مردمی در کشور فراگیر شود.
وی اضافه کرد:این مشارکت راهکار نهایی برای رهایی از مخاطراتی چون خشکسالی، مهاجرت روستائیان و صنعتی شدن جوامع محسوب می شود.
وی تصریح کرد: برای حفاظت از محیط زیست قوی ترین و برترین ابزار و قوانین به تنهایی کافی نیست و بدون مشارکت مردمی نتیجه کار مطلوب نخواهد شد.
جزینی زاده تاکید کرد : مردم و مسئولان باید در راستای اجرای طرح استقبال از بهار و برای حفاظت از محیط زیست، ادای دین و وظیفه خود را نسبت به حفاظت از هم نوعان، طبیعت و انفال الهی به مرحله اجرا بگذارند.
وی افزود: بر مسئولان و دست اندرکاران سه قوه مجریه، قضائیه و مقننه واجب است که از اقتدار، عزت، منافع و سلامت مردم در بحث محیط زیست بطور جدی حمایت کنند.
جزینی زاده اضافه کرد: همچنین در این راستا نشست هم اندیشی با همکاری سازمان مردم نهاد حافظان طبیعت پاریز کوه سیرجان برای ترویج و اشاعه فرهنگ زیست محیطی با جلب مشارکت اجتماعی در ایام تعطیلات نوروز برگزار شده است.
این نشست هم اندیشی با همکاری سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی هم جوار منطقه پاریز کوه، مردم بومی و اداره آموزش و مشارکت های مردمی این اداره کل امروز چهارشنبه با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان و جمعی از مسئولان این استان و شهرستان سیرجان در شهر پاریز برگزار شد.
روند رو به افزایش و 2و نیم برابری سازمان های مردم نهاد زیست محیطی در استان کرمان نشان دهنده توجه ویژه دولت تدبیر و امید به مشارکت های مردمی است.
هم اکنون 20 سازمان مردم نهاد زیست محیطی در حوزه های مختلفی از جمله پاکسازی مناطق گردشگری و تفریحی، قرق اختصاصی، آموزش در مدارس و روستاها و حفاظت از مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان مشغول فعالیت هستند.
مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست شامل پارک های ملی، اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و مناطق حفاظت شده است که در مجموع 2 میلیون و 405 هزار و 257 هکتار معادل 13و یک دهم درصد از وسعت استان کرمان را در بر می گیرد.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.