به گزارش ایرنا و به نقل از روابط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، 'محمود وفایی' روز سه شنبه افزود: آمار گردشگران ورودی به این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 38 درصد رشد داشته است .
وی اضافه کرد: تاکنون نیز 135 هزار نفر در مراکز اقامتی کرمان از قبیل هتل، مهمانپذیر، واحدهای بوم گردی، خوابگاه ها، مهمانسرای ادارات و مراکز اسکان آموزش و پرورش اقامت داشته اند.
وی با اشاره به اینکه باغ شاهزاده ماهان با 46 هزار و 865 نفر در صدر اماکن تاریخی پربازدید کننده استان کرمان قرار دارد افزود: موزه مردم شناسی حمام گنجعلیخان کرمان با 38 هزار و 103 بازدید و ارگ تاریخی بم با 22 هزار و 951 نفر در رتبه های دوم و سوم قرار دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرماناضافه کرد:از 27 اسفندماه 1396تا پنجم فروردین ماه 1397، 21 هزار و 550 نفر از کلوت های شهداد، 15 هزار و 280 نفر از روستای دستکند میمند و 11 هزار و 804 نفر از خانه حاج آقا علی رفسنجان بازدید داشته اند .
وی تصریح کرد: در این مدت 243 هزار و 643 نفر از اماکن تاریخی، موزه ای و گردشگری استان کرمان بازدید کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 29 درصد رشد نشان می دهد.
وفایی گفت :آمارهای موجود حکایت از افزایش گردشگران ورودی و همچنین بازدیدکنندگان از موزه ها و اماکن تاریخی در دور اول سفرهای نوروزی به استان کرمان دارد.
وی افزود: انتظار می رود در دور دوم سفرهای نوروزی شاهد حضور گردشگران بسیاری از اقصی نقاط کشور به استان کرمان باشیم.
استان کرمان با هفت اثر ثبت جهانی، 700 اثر ثبت ملی و هزاران جاذبه تاریخی و طبیعی از مقاصد مهم گردشگری کشور به شمار می رود.
در سال گذشته بیش از 2 میلیون نفر به استان کرمان سفر و از جاذبه های گردشگری این استان دیدن کردند.
3029/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.