به گزارش ایرنا ،این کارگران بطور آرام و بدون از هر گونه شعار ، با دست نوشته، بنرها و لباس فرم مقابل خانه شهر و شورای اسلامی شهر کرمان تجمع کردند.
این کارگران حامل بنرهایی با موضوع تجمع کارگران شهرداری کرمان به علت ندادن چهار ماه حقوق است و هر وعده که دادند به ما باد هوا بود، هر نکته که گفتند فریب بود و ریا بود.
**مسئولان به صدای 80 نفر کارگر توجه کنند
یکی از کارگران شرکتی خدمات شهری شهرداری کرمان و نماینده تجمع کنندگان در حاشیه این تجمع در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مسئولان به صدای بیش از 80 نفر کارگر نیروی شرکتی طرف قرارداد با شهرداری کرمان توجه کنند.
وی که خواست نامش برده نشود افزود: این کارگران برای پرداخت نشدن حقوق و مزایای چهارماهه سالجاری، عیدی، سنوات و مزایای سال 95 و پرداخت نشدن حق بیمه درمانی به آرامی مقابل شورای اسلامی شهر کرمان تجمع کردند.
وی افزود: تجمع کنندگان در قسمت هایی ازجمله تنظیف، خدمات شهری و انجام امور عمرانی در شهر کرمان فعالیت می کنند و این قشر ضعیف جامعه باید در اولویت پرداخت حقوق باشند اما متاسفانه برعکس است.
این کارگر شرکتی خدمات شهری شهرداری کرمان بیان کرد: نیروهای نظامی و انتظامی آمدند اما این تجمع خللی در نظم ایجاد نمی کند و کاملا صنفی و برای پرداخت حقوق به حق کارگران است و مسئولان نباید به این تجمع ها حساسیت نشان دهند.
وی گفت: بدلیل معوقه بودن حقوق از آبانماه نیز بیمه ها پرداخته نشده و دفترچه های درمانی نیز تمدید نمی شوند.
وی افزود: کسی که در شهرداری کرمان فعالیت تنظیف و با زباله های عفونی ارتباط دارد، به دلگرمی حقوق ماهیانه فعالیت می کند و اگر پرداخت نشود از هزینه های اولیه زندگی خود بازمی ماند.
**از ابتدایی ترین هزینه های زندگی محروم مانده ام
یکی دیگر از کارگران شرکتی نیز در حاشیه این تجمع در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: بدلیل نداشتن توان مالی و پرداخت نشدن حقوق و مزایا از ابتدایی ترین هزینه های زندگی محروم بوده و نمی توانم هزینه های درمانی فرزندم پرداخت کنم.
این کارگر که خواست نامش فاش نشود گفت: ابتدا در قسمت تنظیف شهرداری کرمان فعالیت می کردم و به تازگی به بخش خدمات شهری منتقل شدم اما حقوق ماهیانه بنده از آبانماه، عیدی و پاداش سال گذشته و حق بیمه پرداخت این کارگران تاکنون پرداخت نشده است.
وی افزود: بنده برادر شهید دفاع مقدس هستم و از مسئولان انتظار دارم تنها حق الزحمه کارگرانی که بصورت شبانه روزی فعالیت می کنند را پرداخت کنند.
**حقوق و مزایای کارگران شرکتی پرداخت نشده است
یکی دیگر از معترضان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد: توان پرداخت اجاره منزل مسکونی را ندارم و فرزندم از تحصیل بازمانده است زیرا حقوق و مزایای کارگران شرکت طرف قرارداد با شهرداری کرمان پرداخت نشده است.
محمدرضا میراحمدی گفت: از صبح امروز(پنجشنبه ) این تجمع آغاز شده و تاکنون مسئولی به ماپاسخ نداده اند.
وی افزود: شرکتی هستیم و پس از 10 سال همکاری با شهرداری کرمان بصورت شرکتی فعالیت می کنم و تنها وعده قراردادی شدن را شنیده ایم و امروز با یک تبعه خارجی هیچ فرقی ندارم.
** این کارگران خواهان عدالت هستند
همچنین یکی دیگر از کارگران شرکتی طرف قرارداد با شهرداری کرمان اظهار کرد: این کارگران و تجمع کنندگان عضوی از این کشور بوده و خواهان عدالت هستند.
امید قربانی افزود: مسئولان با خصوصی سازی به فکر کارگران نیز باشند و با این امر حقوق کارگران نصف شده است.
وی با بیان اینکه کارگران ضعیف ترین قشر جامعه هستند گفت: یکی از مسئولان عالی رتبه شهرداری کرمان نیز کارگران را مهمان قلمداد کرده است و به محض اعتراض مسئولان شهرداری می گویند از کار کناره گیری کنید.
شهردار کرمان مهرداد عالم زاده در حدود سه ماه گذشته انتخاب شده است و پنجمین دوره شورای اسلامی نیز از شهریورماه سالجاری فعالیت خود را در این شهر آغاز کرده است.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.