به گزارش ایرنا، رضا اسماعیلی روز سه شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان افزود: با احتساب نیروهای شاغل در ادارات دولتی که سایر بیمه ها را شامل شده اند، شمار بانوان شاغل این استان به حدود 30 درصد خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال بانوان استان کرمان اقدامات خوبی انجام شده است گفت: در سال جاری 770 نفر از بانوان در طرح کاورزی معرفی شده اند.
وی با اشاره به اینکه 49 نفر از بانوان در جشنواره کارآفرینی ثبت نام کرده اند اظهار کرد: در مجموع پنج هزار و 347 نفر در حوزه کاریابی ها مشغول به کار شده اند که 2 هزار و 280 نفر مربوط به بانوان استان کرمان است که بر اساس این آمار، سهم بانوان بیش از 40 درصد است.
وی گفت: بر اساس سامانه رصد نیز 38 هزار شغل ایجاد و 13 هزار و 900 نفر از این تعداد زن هستند که تفکیک شهرستانی آن نیز انجام شده است.
وی با تاکید بر اینکه امسال یک سال استثنایی در حوزه اشتغال استان کرمان بود افزود: در سال جاری کمیته امداد به 2 هزار و 344 نفر، بهزیستی به 853 نفر و صندوق کارآفرینی امید به 369 نفر تسهیلات واگذار کرده اند.
وی اظهار کرد: در حوزه مشاغل خانگی نزدیک به 90 درصد از مجموع 2 هزار و 798 نفری که تسهیلات دریافت کرده اند، 2 هزار و 330 نفر از بانوان هستند و در این رابطه 14 هزار نفر اشتغال داشته ایم که پنج هزار و 900 نفر در حوزه بانوان است.
استان کرمان از قطب های مهم اشتغال و اقتصاد است و نیمی ازجمعیت این استان را بانوان تشکیل می دهند.
این جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری به مناسبت هفته زن ویژه اشتغال بانوان برگزار شد.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.