به گزارش ایرنا ،خداداد مقبلی روز چهارشنبه در نشست خبری در محل راهداری استان کرمان با بیان اینکه امسال هیچ افزایشی در قیمت بهای بلیط حمل و نقل مسافربری نداشتیم ،افزود: از 15 بهمن ماه سالجاری فروش بلیط سفرهای نوروزی بوسیله شرکت های مسافربری این استان بطوری حضوری و غیرحضوری درحال انجام است.
وی با اشاره به اینکه 671 دستگاه مینی بوس و سه هزار و 528 سواری کرایه در سیستم حمل و نقل عمومی استان کرمان فعال است ،تصریح کرد: 2 هزار و 161 راننده پایه یک و 2 هزار 236 راننده پایه 2 در استان کرمان به فعالیت مشغول هستند.
مدیرکل راهداری استان کرمان گفت: همچنین 29 مجتمع خدمات رفاهی در استان کرمان درحال بهره برداری بوده و 21 مورد درحال ساخت است که این مجتمع ها نقش موثری در کاهش تصادفات دارند.
وی با بیان اینکه ناوگان مسافربری با 509 دستگاه اتوبوس به تمامی نقاط کشور در ایام نوروزی خدمات سفر می دهند افزود: 10 هزار جلد دفترچه بروشور برای نیاز مسافر از ابتدای سفرهای نوروزی درحال چاپ است و این بروشورها اطلاعات کلیدی را به مسافران ارائه می کنند.
مقبلی اظهار کرد: بنرها نیز با شعار ایمنی و احتیاط رانندگان در طول جاده های استان کرمان نصب شده است.
وی گفت: امیدواریم با وجود ناوگان حمل و نقل عمومی گسترده، بیشترین سفر و کمترین خطر را در سفرهای نوروزی به استان کرمان داشته باشیم و با همکاری پلیس راه، دستگاه های خدماتی و امدادی در جاده ها بتوانیم خدمات شایسته ای در ایمنی و خدمات سفر به مسافران ارائه دهیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان افزود: استان کرمان امسال پنج درصد کاهش مسافر جاده ای داشته است و حمل و نقل مسافر برای بخش خصوصی هزینه فراوان و صرفه اقتصادی کمی دارد لذا باید شهرداری ها، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و میراث فرهنگی صنایع، دستی و گردشگری برای حمایت از ناوگان عمومی همکاری کنند.
وی بیان کرد: در سال جاری بیشترین سفر از کرمان به شیراز، هرمزگان و خراسان بوده است و بیشترین سفر مربوط به ایام تعطیلات و اربعین (حدود 30 هزار مسافر) است.
مقبلی گفت: نشست کمیسیون ماده 11 و 12 برای برخورد با شرکت ها و رانندگان هر ماه بوسیله اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان برگزار می شود.
وی افزود: مسافران نوروزی می توانند از طریق سامانه پیامکی به شماره 10000341 مشکلات و کاستی ها در سفر به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای منعکس کنند و با خاطیان برخورد می شود و شماره 141 اطلاع وضعیت راهها بصورت شبانه روزی درخدمت مسافران نوروزی است.
وی عنوان کرد: شماره تماس 32614794و شماره نمابر 32614793 مربوط به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان برای ارتباط مردمی است.
**کرمان در بزرگراه ها رتبه سوم کشور را دارد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان همچنین گفت: 56 کیلومتر آزادراه، یکهزار و 700 کیلومتر بزرگراه از ابتدای سال جاری تاکنون در جاده های استان کرمان احداث شده است و این استان رتبه سوم کشور را در میزان بزرگراه ها دارد .
وی افزود: سه هزار و 131 کیلومتر راه اصلی، چهار هزار و 428 کیلومتر راه روستایی آسفالته و جمع راههای آسفالته 9 هزار و 300 کیلومتر و 13 هزار کیلومتر راه آسفالت و خاکی در این استان وجود دارد.
مقبلی ادامه داد: 927 کیلومتر به تعداد 22 گردنه برفگیر در شرق استان کرمان وجود دارد و در کنار مشکلات گردنه ها در شرق این استان محورهای شن گیر داریم و شن روبی بوسیله راهداران در این مسیرها انجام می شود.
وی گفت: روکش آسفالت در ایمنی راهها بسیار تاثیرگذار است و سطح روکش هرچه هموار باشد ایمنی بیشتری در جاده ها خواهیم داشت لذا 240 کیلومتر روکش، 213 هزار متر طول درزگیری و 113 هزار مترمربع لکه گیری از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه در جاده های استان کرمان اجرا شده است.
مدیرکل راداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان افزود: 240 کیلومتر ماسه آسفالت و 360 کیلومتر فوکسیل بمنظور جوان سازی راهها، 22 کیلومتر آسفالت سطحی و 15 کیلومتر آسفالت کم ضخامت در جاده های این استان در 11 ماه نخست سال جاری انجام شده است.
وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری 325 کیلومتر شیب شیروانی اصلاح شده است زیرا 60 درصد از تصادفات واژگونی خودرو بر اثر افزایش سرعت و خواب آلودگی و خستگی اتفاق می افتد و به همین دلیل شیب شیروانی را کاهش دادیم تا در صورت انحراف خودرو منجر به کشته شدن سرنشینان نشود.
مقبلی گفت: از ابتدای سال 96 به میزان 400 کیلومتر شانه سازی جاده ها با اولویت در مناطق حادثه خیز ازجمله شانه سازی در مسیر ارتباطی بم به سیرجان درحال انجام است و همچنین 43 دستگاه تخریب پل کوچک داشتیم زیرا در سال 95 با سیلاب شستگی فراوانی در ابنیه ارتباطی وجود داشت و امسال تعمیرات آنها انجام شد.
وی افزود: امسال تیغ زنی 38 هزار کیلومتر راه در محورهای روستایی و تنظیم بستر رودخانه ها برای حففظ پایداری ابنیه فنی و 26هزار مترمکعب از مصالح لایروبی شده است.
مدیرکل راداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان تصریح کرد: سه آشیانه ماشین آلات در کرمان ماهان، بافت و راین بوده و ترانشه برداری 18 هزار مترمکعب در نقاط پر تصادق ازجمله بم، جوپار و دهبکری انجام شده است.
وی گفت: از مجموع 115 دستگاه نقاط پرحادثه در جاده های استان کرمان، سال گذشته 20 نقطه اصلاح شد و امسال 19 نقطه شناسایی شده و در حال اصلاح است.
وی با بیان اینکه سال گذشته 90 میلیارد تومان از منابع اعتبارات ملی برای روکش و ایمن سازی راه ها جذب شده است افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون 10 هزار و 500 کیلومتر خط کشی در جاده های استان کرمان انجام شده زیرا خط کشی معیاری برای راننده بوده و 12 میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه اجرایی آن بوده است.
مقبلی ابراز کرد: اجرای خط نوشته افقی در سطح جاده ها برای توجه بیشتر رانندگان، 6 کیلومتر تهیه و نصب گاردریل، 500 کیلومتر تهیه و نصب نرده پل، هشت کیلومتر تعمیر مرمت گاردریل فرسوده و 9 کیلومتر نیوجرسی بتنی در سالجاری توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان اجرایی شده است.
وی با بیان اینکه برای هر کیلومتر گاردریل 150 میلیون تومان هزینه می شود گفت: بر اثر خسارت به این نرده ها و گاردریل ها و خسارت رانندگان به حساب خزانه دولت می رود و به اداره کل راهداری برای مرمت و بازسازی گاردریل ها پرداخت نمی شود.
مدیرکل راداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان افزود: 2 هزار و 500 کیلومتر تابلوی اطلاعاتی، هفت هزار تابلو و خطرنمای پل از ابتدای سال در جاده های استان کرمان نصب شده است.
وی تصریح کرد: 27 میلیارد تومان از ابتدای سال تاکنون هزینه ایمنی راههای استان کرمان شده است ازجمله ساخت 140 سرعت کاه در جاده های اصلی و فرعی شده است.
مقبلی گفت: اجرای 14 استراحتگاه خدمات رفاهی در مسیرهای اصلی ازجمله در مسیرهای انار به شهربابک، کرمان به بم، راور در سالجاری احداث شده است.
وی افزود: همچنین 150 دستگاه چراغ پلیس و هشدار دهنده و چراغ چشمک زن در نقاط پر تصادف جاده های استان کرمان برای کاهش سرعت و تلفات نصب شده است.
مدیرکل راداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان عنوان کرد: همچنین 60 دستگاه برج نور و هدایت و همراهی بارهای ترافیکی برای جلوگیری از تخریب جاده ها توسط این اداره کل صورت گرفته است.
وی گفت: در کشور بیس انتقال بار، جاده است و شبکه ریلی گسترده برای انتقال بار وجود ندارد لذا باوجود ریل کامل حمل بار ناقص است و ناشی از ناقص بودن شبکه های فرعی ریلی است.
**130 دستگاه دوربین در جاده های کرمان نصب می شود
مقبلی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: 130 دستگاه دوربین کنترل سرعت متوسط در 2 هزار کیلومتر از مسیرهای ارتباطی استان کرمان نصب می شود و نصب این دوربین ها موجب کاهش تصادفات خواهد شد.
وی گفت: وزارت راه و شهرسازی با یک شرکت قراردادی به میزان یکهزار و 680 دستگاه دوربین منعقد کرده است و در ابتدا نوبت نصب دوربین های استان کرمان در سال 97 و 98 بود و با پیگیری این اداره کل و افزایش آمار تصادف ها در شبکه ارتباطی و ایمنی و بحران استان، نوبت نصب این دوربین ها به سال 96 منتقل شده است.
مدیرکل راداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان افزود: لذا در سال 95 جانمایی دوربین ها انجام شد و از ابتدای سال 96 کار نصب این سامانه در سه محور آغاز شده است.
وی ادامه داد: هم اکنون در 2 محور دوربین کنترل سرعت متوسط اجرا شده است و پایش در محور کرمان به بم و کرمان به سیرجان انجام می شود و شرکت طرف قرارداد در حال نصب دوربین در محور شهربابک به انار است.
مقبلی گفت: پیشنهاد 20 دوربین نیز بوسیله اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان داده شده است زیرا باوجود کویری بودن این استان باید فواصل نصب دوربین کاهش یابد.
** اقدامات فرهنگی در کنار فیزیکی راهگشا است
مقبلی افزود: اقدامات فرهنگی در کنار فیزیکی راهگشا است زیرا بیش از 70 درصد تصادفات ناشی از خطای انسانی است و بوسیله کاربر اتفاق میفتد و باید بوسیله فرهنگسازی از این میزان کاسته شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان اضافه کرد: این اداره کل با همکاری 2 گروه آموزشی، برای آموزش مدارس در مسیرهای ارتباطی اقدام کرده است و تاکنون 60 مدرسه و 9 هزار دانش آموزش آموزش های فرهنگ ترافیکی دیده اند.
وی گفت: طرح ارتقای راکبان موتورسیکلت با همکاری گروه آموزشی ایمنی پنجگانه انجام شده است و ضمن اهدای کلاه ایمنی، نصب شبرنگ روی موتورسیکلت و رانندگان را آموزش می دهیم.
/ 5054/7420
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.