حسن حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نقشه های گردشگری رفسنجان در مبادی ورودی این شهر شامل ورودی رفسنجان - یزد، رفسنجان - کرمان و رفسنجان - زرند بین گردشگران توزیع می شود.
وی اظهار کرد: همچنین غرفه هایی از محصولات تولیدی و محلی شهرستان رفسنجان شامل شیرینی، پسته، صنایع دستی، مس، پته و غیره در ورودی شهر دایر می شود.
حسینی با اشاره به اینکه با راه اندازی و افتتاح هتل هیلان (هتل گردشگری)، 2 سفره خانه سنتی و 2 واحد بوم گردی در رفسنجان طی سال جاری، امکانات پذیرایی از مهمانان نوروزی ارتقا یافته است تصریح کرد: جاذبه های گردشگری بسیار زیادی از جمله دره راگه، بزرگترین خانه خشتی جهان، کاروانسرای 400 ساله شاه عباسی، غار میرزا، حیات وحش منصورآباد، خانه پدری آیت الله هاشمی رفسنجانی، دریاچه شور، موزه ریاست جمهوری، خانه تاریخی باقری و برج های تاریخی در رفسنجان وجود دارد که باید به گردشگران معرفی شود.
وی تصریح کرد: 13 آژانس گردشگری در این شهرستان ایجاد شده که می توانند تورهای گردشگری برای مسافران و گردشگران، به منظور معرفی جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی این شهرستان راه اندازی کنند.
حسینی خاطرنشان کرد: همچنین باید زیرساخت هایی نظیر اورژانس 115، 110 و حضور راهنما در اماکن گردشگری ایجاد تا از بروز مخاطرات احتمالی جلوگیری شود و برای گردشگران سفری دلچسب و توأم با آرامش رقم بخورد.
وی با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری استان کرمان برای چهار هزار نفر اشتغالزایی شده است تصریح کرد: از این میزان 300 نفر در رفسنجان در قالب 9 درصد از اشتغال حوزه گردشگری استان کرمان فعالیت دارند.
حسینی با بیان اینکه در سال 95 بیش از 30 هزار گردشگر خارجی از آثار گردشگری استان کرمان بازدید کردند گفت: هزار گردشگر خارجی از آثار گردشگری رفسنجان بازدید کردند.
وی پسته را یکی از سوغات های مهم رفسنجان عنوان و بیان کرد: جشن ملی پسته از 20 تا 25 شهریور 2 سال قبل در این شهرستان اجرا می شود که در تقویم ملی به ثبت رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: اولین مجوز گردشگری ورزشی در زمینه اسب هم بزودی صادر می شود تا گردشگران بتوانند از این ورزش هم بهره مند شوند.
رفسنجان در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
3029/7433
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.