به گزارش ایرنا، سید مهدی طبیب زاده روز پنجشنبه در شورای گفت و گوی استانی دولت و بخش خصوصی استان کرمان افزود: 135 شرکت دانش بنیان به نسبت جمعیت کرمان باید در این استان فعال باشند که تاکنون 57 شرکت فعال شده و این در حالی است که بخشی از این شرکت ها نوپا هستند.
وی با اشاره به اینکه سه هزار و 380 شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت دارد تصریح کرد: تمام امکانات برای یک جهش فناورانه در استان کرمان فراهم و از سال آینده یکی از معیارهای سنجش صادرکنندگان برتر، توجه به شرکت های دانش بنیان است.
طبیب زاده عنوان کرد: انجمن شرکت های دانش بنیان استان کرمان تشکیل شده و راهبری این انجمن بر عهده جوانان متخصص این حوزه است.
وی با بیان اینکه آماده ایم نهضت فناورانه در استان کرمان ایجاد شود اظهار کرد: ظرفیت های لازم انسانی و تخصصی در این استان وجود دارد و مدیران استانی بویژه استاندار کرمان در این زمینه همکاری و همراهی بسیار خوبی دارد.
وی با اشاره به ضرورت ایجاد سیستم و اکوسیستم برای شرکت های دانش بنیان اشاره و بیان کرد: کشاورزی، معدن و صنعت ما نیاز به تحول جدی در حوزه فنآوری دارد تا بتواند در حوزه اقتصاد نقش اصلی خود را ایفا کند.
وی افزود: با توجه به بخش فناورانه در حوزه صادرات نیز شاهد جهش های بسیار بزرگ خواهیم بود.
یک استاد دانشگاه نیز در نشست گفت: توسعه پایدار مبتنی بر صنایعی است که مبتنی بر اقتصاد دانش محور هستند، در کشور ما در چند سال اخیر تمامی مسئولان و قوانین در این راستا تغییر کرده اند و در استان کرمان نیز باید این مساله را با جدیت دنبال کنیم.
علی جمعه زاده با بیان اینکه تزویج مغز و معدن باید به توسعه استان منتهی شود افزود: شرکت های دانش بنیان با استفاده از نیروهای دانشگاهی در حوزه صنایع متوسط به بالا فعالیت می کنند و از این رو نیز دارای اهمیت ویژه ای هستند.
وی با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان به دلیل آنکه هر ساله ارزیابی می شوند دارای شفافیت هستند گفت: اگر تعداد این شرکت ها افزایش یابد موجب افزایش شفافیت در کشور می شود.
جمعه زاده با بیان اینکه یکی از عوامل مهم اقتصاد دانش محور تعامل بخش خصوصی و بخش دولتی است گفت: پیشنهاد می شود که شورای عالی شرکت های دانش بنیان در استان کرمان تشکیل و دبیرخانه آن نیز در استان کرمان دایر تا کار اصولی و اجرایی در استان انجام شود.
وی با بیان اینکه هدف به سمت تکمیل زنجیره فنآوری در استان کرمان است تصریح کرد: فنآوری، بحث جدیدی است که هنوز به بحث آموزش و پژوهش وارد نشده است.
استان کرمان دارای 57 شرکت دانش بنیان است و استاندار این استان پیگیری لازم برای واگذاری زمین ارزان یا رایگان به این شرکت ها را مورد تاکید قرار داده است.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.