محمدرضا پورابراهیمی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس با نمایندگان رییس جمهوری در مورد طرح سوال از رییس جمهوری گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و طبق آیین نامه داخلی مجلس بعد از ارائه سوال 76 نماینده مجلس از رییس جمهوری، کمیسیون اقتصادی مجلس یک هفته فرصت دارد تا نشست مشترکی با نمایندگان رییس جمهوری برگزار کند.
وی افزود: جلسه اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با نمایندگان رییس جمهوری از ساعت 10 صبح امروز با حضور ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی، کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی و محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهور به عنوان نمایندگان رییس جمهوری در کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد.
رییس کیمسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: این سه نماینده رییس جمهوری در نامه ای به مجلس و کمیسیون اقتصادی معرفی شدند.
پورابراهیمی افزود: در جلسه ای که صبح امروز به مدت دو ساعت و نیم طول کشید، عمدتا نمایندگان سوال کننده در خصوص مسائل و مشکلاتی که در طول ماه های اخیر در حوزه موسسات غیر مجاز و پیامدهای آن داشتند صحبت کردند.
نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: متاسفانه شرایط خاصی برای مردم و سپرده گذاران ایجاد شده است که این موضوع دغدغه نمایندگان مجلس بود.
وی افزود: بخشی از مطالب به دلیل اهمیت موضوعات و لزوم تبیین بیشتر نیازمند وقت بیشتر بود از این رو به دلیل اهمیت موضوع و تصمیم گیری همکاران بنا شد که این جلسه عصر امروز نیز ادامه یابد.
پورابراهیمی گفت: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس اگر نمایندگان از پاسخ نمایندگان رییس جمهوری قانع شوند، موضوع سوال فقط در قالب سوال به هیات رییسه مجلس ارجاع و سوال منتفی می شود ولی اگر سوال کنندگان قانع نشوند سوال به هیات رییسه مجلس می رود و بعد از بودجه بر اساس آیین نامه داخلی ظرف یک ماه شخصا رییس جمهوری باید در مجلس حضور یابد.
وی تاکید کرد: پس از حضور رییس جمهوری در مجلس، جمع بندی کمیسیون در جلسه علنی مجلس قرائت می شود و رییس جمهور هم پاسخ می دهد،سپس رای گیری نهایی در مورد قانع شدن یا نشدن نمایندگان در جلسه علنی مجلس گذاشته می شود
نماینده مردم کرمان در مجلس تصریح کرد: بعدازظهر امروز هر چه قدر وقت لازم باشد در اختیار نمایندگان رییس جمهور قرار می دهیم و نهایتا جمع بندی نهایی را ظرف یک هفته به هیات رییسه مجلس اعلام می کنیم.
شاید سریع تر آن را ارائه کنیم
سیام**9121 خبرنگار: سمیه لاری
انتشار:کتایون لامع زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.