به گزارش ایرنا محمود حیدری عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال مبلغ 15 میلیون تومان با کارمزد 4 درصد در اختیار هر کدام از متقاضیان داده شده تا اشتغال ایجاد کنند .
وی تصریح کرد: سال جاری نزدیک 150 نفر معرفی به بانک برای دریافت وام اشتغال داشتیم که از این تعداد 60 نفر معلول و بقیه بهبودیافتگان ترک اعتیاد بودند.
وی بیان کرد: برای اینکه معلولان و مدجویان تحت پوشش از نظر درآمد و اشتغال خودکفا شوند این تسهیلات را در اختیار آنها قرار می دهیم که در رفسنجان در زمینه پته دوزی، آرایشگری، دامداری، خیاطی و ... تسهیلات را دریافت کرده اند.
حیدری عنوان کرد: به بهبودیافتگانی که بعد از 18 ماه ترک اعتیاد کرده باشند برای بازگشت به اجتماع از سوی بهزیستی وام اشتغال به آنها اعطا می شود.
وی همچنین گفت: خدماتی که بهزیستی به مددجویان ارائه می دهد شامل صندلی، ویلچر، تخت، عصا و ... تمام خدماتی که معلولان نیاز دارند به طور رایگان ارائه می شود.
وی ادامه داد: نوعی بیمه های کارفرمایی داریم که افراد معلول را از طرف بهزیستی به شرکتها معرفی می کنیم و در قبال بیمه تامین اجتماعی 23 درصد حق بیمه کارفرما برای هر معلول در هر ماه را ما پرداخت می کنیم و این رغبتی است برای کارفرمایان، ضمن اینکه در آنجا معلولان کار هم یاد می گیرند.
حیدری افزود: دربحث پیشگیری از اعتیاد چهار مرکز اقامتی میان مدت زیر نظر بهزیستی ( کمپ ) داریم که سه مورد آقایان و یک مورد هم برای خانمها است البته خدمات این کمپ ها علاوه بر مددجویان به مردم دیگر نیز که بخواهند اعتیاد را ترک کنند ارائه می شود و خدمات ترک اعتیاد در این کمپ ها بدون دارو است و به صورت آب درمانی ارائه می شود.
رئیس اداره بهزیستی رفسنجان خاطرنشان کرد: در مورد مأموریت های اورژانس اجتماعی که کارش در جهت کاهش مواردی نظیر آسیب های اجتماعی، کودک آزاری، همسر آزاری و فرزندان و دختران در معرض آسیب و دختران فراری است امسال 25 مورد کودک آزاری در شهرستان داشتیم که از این تعداد اکثراً مهاجر و حاشیه نشین بودند و در مسایل اجتماعی و فرهنگی حضور نداشتند و بیشتر دلیل ان هم اعتیاد والدین بوده است.
وی اضافه کرد: در بحث دختران فراری نیز ازابتدای امسال 14 مورد داشتیم که با خانواده هاشون و هماهنگی مراجع قضایی پیدا شدندو در مورد همسرآزاری 6 مورد داشتیم که با مداخله کارشناسان این موارد رفع شد ه و به زندگی برگشتند.
حیدری با بیان اینکه مناسب سازی در رفسنجان برای معلولان تنها 10درصد انجام شده است بیان کرد: معلولان در رفسنجان نمی توانند از عابر بانکها استفاده کنند، شهردار و فرماندار و ... در بحث مناسب سازی فعالیتهایی انجام می دهند و تا کنون این فعالیتها 10 درصد انجام شده که کم است.
وی با اشاره به اینکه یکهزار و 220 نفر حقوق بگیر و مستمری بگیر تحت پوشش این نهاد داریم افزود: 30 نفر بیمارصرعی ،36 نفر افراد ضایعه نخاعی، یکهزار و 333نفر معلول جسمی حرکتی، یکهزار و 59 نفر معلول ذهنی ، 425 نفر نابینا، 300 نفر روانی مزمن تحت پوشش داریم.
در حال حاضر سه هزار و 700 معلول جسمی حرکتی، نابینا، کم بینا، ناشنوا، کم شنوا، تحت پوشش بهزیستی شهرستان رفسنجان قرار دارند.
7433/ 5054
خبرنگار:مریم رضایی** انتشار: بهنام احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.