به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی در گفت و گوی ویژه خبری شبکه استانی با موضوع سفر ریاست جمهوری به استان کرمان افزود: رقم پروژه های قابل افتتاح یا کلنگ زنی در استان کرمان، رقم بسیار بزرگی است که در کشور کم نظیر است.
وی با بیان اینکه در این دوره از سفر استانی ریاست جمهوری، 16 نفر از مقامات کشوری در شهرستانها حضور خواهند یافت، گفت: در دور دوم سفرهای استانی ریاست جمهوری، پس از استان سیستان و بلوچستان، کرمان میزبان کاروان تدبیر و امید است.
وی با بیان اینکه استان کرمان، قابلیت های اقتصادی بسیار مهم ملی دارد عنوان کرد: تحقق زنجیره فولاد را در دولت تدبیر و امید در استان کرمان آغاز کرده ایم که این پروژه ها پیشرفت بسیار خوبی داشته است.
رزم حسینی از افزایش تولید گندله در استان کرمان از پنج میلیون تن به 15 میلیون تن سخن به میان آورد و اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تولید آهن اسفنجی را در استان نداشته ایم و در حال حاضر 3.6 میلیون تن آهن اسفنجی در کرمان تولید می شود.
وی با اشاره به اینکه بزرگترین پروژه فولادی را با حضور ریاست جمهوری افتتاح خواهیم کرد گفت: کارخانه گندله سازی با ظرفیت سه میلیون تن یکی از پروژه های بسیار مهم استان کرمان است.
وی عنوان کرد: سه هزار و 400 میلیارد تومان پروژه نیز در شهرستان رفسنجان افتتاح می شود.
استاندار کرمان گفت: بزرگترین خط ریلی جاسک - کهنوج - جیرفت و بم به شبکه سراسری متصل می شود که امیدواریم فردا آغاز عملیات اجرایی آن را داشته باشیم.
وی ادامه داد: هچنین امیدواریم در سفر ریاست جمهوری به استان کرمان، خط ریلی کرمان - بردسیر - سیرجان نیز افتتاح شود.
استاندار کرمان در ادامه سخنان خود به دستاوردهای انقلاب اسلامی در این استان اشاره و بیان کرد: آئین های گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از فردا در کرمان آغاز می شود و این برنامه ها به صورت گسترده در سطح استان برگزار می شود.
وی اظهار کرد: در 22 بهمن ماه امسال، نیازمند حضور پرشورتر مردم هستیم و مردم باید برای دفاع از این نظام که متعلق به آنها است حضور پیدا کنند.
وی با تاکید بر اینکه استان کرمان تفاوت های اساسی با دوران قبل از انقلاب دارد، گفت:درقبل از انقلاب نیروگاه برق نداشته ایم و با ژنراتور در برخی شهرها برق وجود داشت، اما امروز سه هزار و 400 مگاوات برق در این استان تولید می شد و این در حالی است که در قبل از دولت یازدهم 600 مگاوات برق کمبود داشتیم که امروز اضافه تولید نیز داریم.
رزم حسینی با تاکید بر اینکه 75 درصد روستاهای استان دارای گاز هستند، گفت: در حوزه زیرساخت ها نیز رشد بسیار خوبی داشته ایم و اکثر روستاها راه آسفالته، آب، برق و سایر امکانات زیر ساختی را دارند.
وی اظهار کرد: در حوزه سلامت دو بیمارستان داشته ایم که امروز در تمامی شهرستان ها نیز بیمارستان داریم.
وی یادآور شد: در حال حاضر چهار هزار تخت بیمارستانی در استان کرمان فعال است و هزار و 800 تخت نیز در دست ساخت است که کار ایجاد آنها در دولت یازدهم انجام شده است.
وی با بیان اینکه در ابتدای انقلاب 825 دانشجو و یک موسسه آموزش عالی در استان کرمان وجود داشته است، گفت: در حال حاضر 110 دانشگاه و موسسه آموزش عالی با پنج هزار عضو هیات علمی در این استان فعالیت دارند.
وی به توسعه فرودگاهی در استان کرمان نیز اشاره و بیان کرد: در حال حاضر برای 185 کشور در فرودگاه استان کرمان ویزا صادر می کنیم و فرودگاه های موجود استان به صورت مستمر پروازهای داخلی و خارجی را انجام می دهند.
استاندار کرمان یادآور شد: در دوران قبل از انقلاب، هیچ اثر تاریخی ثبت جهانی یونسکو نداشته ایم که الان پنج اثر ثبت شده داریم که سه مورد در دولت تدبیر و امید ثبت جهانی شده است.
وی عنوان کرد: بری فروش 52 هزار متر مربع فرش در این دولت قرارداد بسته ایم که این میزان سفارش در کشور بی نظیر است و تاکنون سه هزار مترمربع تحویل شده است.
وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی در این سرزمین هزینه های زیادی برای استقلال، آزادی جمهوریت و اسلامیت داده ایم و همه باید دست به دست هم دهیم تا این نظام را حفظ کنیم.
وی خاطرنشان کرد: البته با وجود تمامی اقدامات انجام شده، کاستی هایی نیز وجود دارد که با همگرایی و وحدت باید این کاستی ها را برطرف کنیم.
رزم حسینی با بیان اینکه جمعیت نسبت به قبل از انقلاب 2 برابر شده است، گفت: در سال 56 میزان شغل ایجاد شده در استان هزار مورد بوده ست که در سال گذشته بالای 46 هزار شغل ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه در تولید خودرو اتفاقات بسیار خوبی در استان کرمان انجام شده است، گفت: شمار خودروهای تولیدی در استان کرمان از 42 هزار دستگاه در قبل از انقلاب اسلامی ایران به 99 هزار دستگاه افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: فرش تولیدی استان کرمان نیز از 150 هزار مترمربع به 251 هزار مترمربع رسیده است.
وی ادامه داد: طرح بسیار مهم همیاران آب را نیز برای حفاظت از منابع آب و خاک اجرایی کرده ایم که در کشور بی نظیر است.
استاندار کرمان گفت: در حال حاضر 47 هزار هکتار آبیاری تحت فشار را در استان کرمان داریم که بخش زیادی از آن در دولت های یازدهم و دوازدهم انجام شده است.
وی به طرح های انتقال آب نیز اشاره و بیان کرد: در سفر اول ریاست جمهوری نقشه آب استان تصویب شد که در دست اجرا است و در این زمینه باید از پیگیری های ریاست جمهوری تقدیر کنم.
رزم حسینی گفت: طرح انتقال آب از خلیج فارس را نیز داریم که در دولت قبل 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امروز بالغ بر 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با اشاره به تامین سه میلیارد دلار تامین مالی پروژه ها به صورت فاینانس، افزود: ضمن اینکه صادرات استان دو برابر افزایش داشته است، در سال گذشته 46 هزار و 455 شغل پایدار در استان کرمان ایجاد شده است.
وی با اشاره به اینکه نرخ مشارکت در دولت یازدهم از 30.5 به 37.4 درصد افزایش یافته است، گفت: افزایش نرخ مشارکت اقتصادی به معنای امیدواری مردم به توسعه اقتصادی است.
رزم حسینی ادامه داد: متوسط شغل ایجاد شده پس از انقلاب، 23 هزار بوده است که سال گذشته 46 هزار شغل در استان کرمان ایجاد شده است و البته تعدادی جویندگان کار داریم که باید ظرفیت های استان را احیا کنیم تاظرفیت های شغلی استان افزایش یابد.
وی خاطرنشان کرد: بزرگترین کارخانه پلاسمای خون کشور را در استان کرمان در دست احداث داریم که جز پنج شرکت بزرگ دنیا به شمار می رود.
وی با اشاره به در دست اجرا بودن پروژه بزرگ پارک ملی خبر، یادآور شد: در حوزه ایجاد نیروگاه های خورشیدی، بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در کرمان احداث و فعال شده است.
وی بیان کرد: برای تولید 2 هزار مگاوات برق از انرژی خورشیدی در استان کرمان قرارداده بسته ایم و پیش بینی شده که شهر آفتاب را در استان کرمان داشته باشیم.
رزم حسینی با تاکید بر اینکه معین های اقتصادی سبک نویی در اداره استان کرمان بود، گفت: امیدواریم با همدلی، همراهی و دلسوزی مسئولان این استان روز به روز پیشرفته تر شود.
وی خاطرنشان کرد: برای هر یک از سال های 96 و 97 ، بالغ بر یک هزار و 460 میلیارد تومان برای خود اشتغالی اختصاص یافته است.
با توجه به تغییر زمان سفر رئیس جمهوری به استان کرمان در روز دوشنبه هفته جاری به دلیل شرایط نامساعد جوی، این سفر روز پنجشنبه 12 بهمن ماه انجام خواهد شد.
حجت الاسلام حسن روحانی و تعدادی از وزراء در این سفر ضمن دیدار و گفت و گو با مردم، طرح های مختلفی را افتتاح خواهند کرد.
بر اساس برنامه ریزی انجام شده، این سفر با ورود ریاست جمهوری و هیات همراه به فرودگاه سیرجان آغاز شده و پس از برگزاری آئین استقبال رسمی، ریاست جمهوری در ورزشگاه تختی با مردم استان و سیرجان دیدار و گفت و گو خواهند داشت.
پس از آن دکتر روحانی عازم شرکت صنعتی و معدنی گل گهر شده و از پروژه های این شرکت بازدید و برخی از طرح های صنعتی را در نقاط مختلف استان نیز افتتاح خواهد کرد.
رئیس جمهوری در ادامه این سفر در شورای اداری استان حضور خواهد یافت و پس از آن در نشست خبری با اصحاب رسانه، پاسخگوی سئوالات خبرنگاران خبرگزاری ها و نشریات استان خواهند بود.
جمعی از وزرا در این سفر به نمایندگی از رئیس دولت تدبیر و امید به شهرستان های استان سفر کرده و ضمن دیدار با مردم، طرح های مختلفی را نیز افتتاح خواهند کرد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.