به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی صبح سه شنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان، گام دوم مثلث توسعه اقتصادی منطقه 6 (شهرستانهای رفسنجان، شهربابک و انار) از محقق شدن 80 درصد تعهدات اشتغال دستگاههای اجرایی استان خبر داد.
وی افزود: بر اساس آمار ارائه شده، متوسط اشتغال ایجاد شده در سالهای 75 تا 85، بیست و سه هزار و 802 نفر و در سالهای 85 تا 90 بیش از 12 هزار و 701 نفر بوده است.
وی با تاکید بر اینکه در سال 95 اشتغال ایجاد شده در استان کرمان بیش از 32 هزار و 802 نفر بوده است یادآورشد: آمار یاد شده منهای شغل هایی است که از سوی معین های اقتصاد مقاومتی در مناطق هشتگانه استان به صورت مشاغل خرد و خانگی ایجاد شده است.
استاندار کرمان با تاکید بر اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در کرمان از 33.5 درصد در ابتدای دولت تدبیر و امید به 37.6 درصد رسیده است گفت: اشتغال ناقص از ابتدای دولت در این استان از 16.3 درصد به 9.3 درصد کاهش یافته است.
رزم حسینی از معین های اقتصادی مناطق هشتگانه استان کرمان به عنوان همکاران اقتصادی یاد کرد که به صورت داوطلبانه مسئولیت توسعه ای مناطق را پذیرفته اند.
وی خاطر نشان کرد: سال طی 97 شرکت های آسیب دیده استان به چرخه اقتصادی باز می گردند.
استاندار کرمان ضمن قدردانی از نقش آفرینی ائمه جمعه، نمایندگان و سرمایه گذاران در طرح مثلث توسعه اقتصادی استان تصریح کرد: اقدامات معین اقتصاد مقاومتی بخش سیریز بویژه در بازسازی و مرمت کاروانسرایی که سال ها رها شده بود، قابل تقدیر است.
رزم حسینی ضمن قدردانی از اقدامات توسعه ای شرکت صنایع ملی مس ایران در منطقه 6 (شهرستان های رفسنجان، شهربابک و انار)، افزود: گزارش اقدامات بزرگ و مثبت شرکت صنایع ملی مس ایران به عنوان معین اقتصادی منطقه 6 به دولت ارائه خواهد شد.
وی به پیشرفت طرح انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران و پیگیری تامین اعتبار این طرح در سطح ملی اشاره کرد و گفت: طرح ملی انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران می تواند زمینه های همدلی و همزبانی را بین سه استان ایجاد کرده و یک صدا مشکل کمبود آب آشامیدنی را مرتفع کند.
در ادامه این جلسه مدیران دستگاه های اجرایی استان نیز به بیان اقدامات و خدمات انجام گرفته در منطقه 6 پرداختند.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.