به گزارش ایرنا حجت الاسلام رضا سعادت فر در خطبه های نمازجمعه این هفته جیرفت افزود: قدرت تحلیل سیاسی فقط مطالعه روزنامه نیست.
وی تصریح کرد: تحلیل سیاسی یعنی انسان در هر زمانی دشمن خود را بشناسد و راه مقابله با آن را بداند از این رو برای زمینه سازی تحلیل سیاسی تلاش کنیم.
وی به صلح امام مجتبی(ع) اشاره کرد و گفت: این امام به دلیل نداشتن تحلیل سیاسی مردم، مقابله نکردن با دشمن و مطیع نبودن مردم از امام خود مجبور به صلح اجباری شد.
وی همچنین به مساله خوارج اشاره و خاطرنشان کرد: این مورد یکی دیگر از درس های تاریخ امامان معصوم(ع) بود که به دلیل نداشتن قدرت تحلیل سیاسی و همراه نبودن مردم با امام خود رخ داد از این رو باید از این موارد درس بگیریم.
امام جمعه جیرفت گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تاکید کردند دشمن همواره دنبال از بین بردن انقلاب اسلامی است لذا باید در این زمینه مردم و مسئولان هوشیار باشند تا نقشه های دشمن خنثی شوند.
وی اظهار کرد: فرهنگ دینی به ما یاد داده است تا بگوییم اشدا علی الکفار یعنی در مقابل دشمن در زمینه های سیاسی، نظامی و اقتصادی ایستادگی کنیم.
حجت الاسلام سعادت فرادامه داد: در زمینه مسایل اقتصادی با تحریم کالای خارجی و حمایت از تولید داخل سبب شکوفایی اقتصاد کشور شویم از این رو مردم باید در این زمینه بیشتر دقت کنند.
وی به نامه نمایندگان مجلس آمریکا به رییس جمهوری این کشور در زمینه حمایت از معترضان با رفع فیلتر پیام رسان اشاره کرد و گفت: مردم با استفاده از پیام رسان های داخلی به پیام رسان های خارجی نه بگویند و از تولید داخلی استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: در جنگ هشت سال دفاع مقدس، جنگ 22 و 33 روزه و داعش ثابت کردیم با اتکا به فرهنگ دینی می توانیم قدرتمند باشیم و این مساله را نشان دادیم.
امام جمعه جیرفت گفت: دستگاه دیپلماسی کشور در مقابل جنایت های رژیم صهیونستی، آل سعود و آمریکا باید عکس العمل نشان دهد.
وی افزود: دیپلماسی دینی یعنی با دست بسته در مقابل همه بگویید مرگ بر صدام لذا این مورد الگویی در زمینه دیپلماسی دینی ملت ایران است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به حادثه کشتی سانچی اشاره کرد و از خداوند متعال برای خانواده های بازماندگان صبر را خواستار شد.
وی همپنین به موفقیت های آموزش و پرورش جیرفت در زمینه جذب خیرین اشاره کرد و افزود: امیدوارم این مسیر ادامه داشته باشد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز** انتشار :بهنام احمدی *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.