به گزارش ایرنا حسین امیری خامکانی روز پنجشنبه در نشست با معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زرند افزود: ما حس انسان دوستانه را درک میکنیم اما مدت هاست که از جنگ افغانستان می گذرد و باید دستگاه های مربوطه در این بخش ورود کنند تا اتباع خارجه مقیم در ایران به کشور خود برگردند.
وی اظهار کرد: کشور در زمینه ایجاد اشتغال مشکل دارد و حتی بخشی از اتفاقات اخیر نیز مربوط به بیکاری است.
امیری با بیان اینکه آمار شفاف و دقیقی از اتباع بیگانه در شهرستان زرند وجود ندارد گفت: باید به هر روشی که شده در ابتدا یک آمار دقیق و شفاف در این بخش داشته باشیم.
نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: سرانه هزینه های خدماتی از جمله بخش آموزشی و درمانی برای اتباع بیگانه و حتی آنهایی که مجاز هستند در نظر گرفته نمی شود و این امر بر اقتصاد شهرستان زرند فشار آورده است.
وی ابراز کرد: هزینه های خدماتی اتباع بیگانه بر ما تحمیل شده است.
وی با بیان اینکه ابتدا خود شهرستان باید برای شفاف سازی آمار و سرانه خدماتی اتباع بیگانه راهکار داشته باشد گفت: اشغال اتباع بیگانه در شهرستان زرند موضوع مهمی است و باید اولویت اشتغال به نیروهای ایرانی‌ و بومی داده شود.
حدود 200 هزار تبعه بیگانه غیرمجاز و 100 هزار اتباع بیگانه مجاز در استان کرمان حضور دارند.
هفت شهر شمال استان کرمان ترافیک حضور اتباع بیگانه را دارد و 16 شهرستان این استان برای حضور اتباع بیگانه، ممنوعه اعلام شده است.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.