حسام تاجیک روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محور فاریاب به ارزوئیه که شهرستان فاریاب را به شهرستان ارزوئیه و بافت وصل خواهد کرد 52 کیلومتر طول دارد که تاکنون 6 کیلومتر از این مسیر آسفالت شده و به بهره برداری رسیده و 20 کیلومتر دیگر نیز آماده اجرای عملیات آسفالت است.
وی بیان کرد: تاکنون برای آسفالت این محور 100 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و تکمیل آن نیز 150 میلیارد ریال دیگر نیاز دارد.
تاجیک ادامه داد: از مزایای تکمیل این محور سهل شدن ارتباط شهرستان فاریاب با شهرستان های ارزوئیه - بافت است و فاصله 2 شهرستان به اندازه ١١٠ کیلومتر نزدیکتر خواهد شد.
وی بیان کرد: دسترسی آسان به معادن ارزشمند طلا و کرومیت و سنگ های تزئینی و خارج شدن شهرستان فاریاب از بن بست از دیگر مزایای بهره برداری از این محور است.
تاجیک تصریح کرد: تکمیل پل طاقی چهار دهانه بروی رودخانه دائمی سرنی با اعتباری بالغ بر ١٦ میلیارد ریال در محور فاریاب - ارزوئیه نیز آغاز شده است.
وی گفت: با تکمیل این پل مشکل ارتباط روستاهای بخش صوغان و روستاهای آشین، سیخوران، ماران و سرنی با روستاهای دهستان زهمکان تنگ آبشوئیه، آب باد، آخوره و موردان با جمعیتی بالغ یک هزار خانوار مرتفع می شود.
شهرستان فاریاب یکی از هفت شهرستان جنوبی استان کرمان است و در فاصله 320 کیلومتر جنوب مرکز کرمان و در مجاورت شهرستان ارزوئیه قرار دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7450/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.