به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی در خطبه های نماز جمعه شهر کرمان افزود: اسلام بر وحدت کلمه و کلمه وحدت استوار است و اختلاف، چند دستگی نباید در میان ما وجود داشته باشد.
وی تصریح کرد: همه باید زیر پرچم اسلام و ولایت امر متحد، همراه و همدل باشیم و این وظیفه ای اسلامی و انقلابی است.
امام جمعه کرمان با اشاره به لزوم وحدت میان خواص تاکید کرد: نخبه های حوزه و جامعه دانشگاهی باید وحدت داشته باشند و پیشرفت کشور در سایه وحدت روحانیت و دانشگاه بدست می آید و هیچ کدام بدون دیگری به تنهایی نمی تواند پیشرفت کند.
وی تصریح کرد: دانشگاه واقعی دانشگاهی است که علم و تذهیب در آن همراه باشد و حوزه واقعی عام، تذهیب و بروز بودن را در دستور کار قرار دهد.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: در طول تاریخ دشمنان تلاش کرده اند که حوزه و دانشگاه را در برابر یکدیگر قرار دهند تا دین را از سیاست جدا کنند و امیدواریم که 2 نهاد حوزه و دانشگاه وحدت را به صورت جدی در نظر داشته باشند.
وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری برای انتصاب نماینده جدید ولی فقیه در استان کرمان گفت: مردم کرمان در نگاه رهبری معظم انقلاب با سه صفت نجیب، عزیز و محبوب معرفی شده اند.
امام جمعه کرمان افزود: مقام معظم رهبری در پیامشان بر مردمی و خدوم بودن آیت الله جعفری (نماینده سابق ولی فقیه در کرمان) در طول چهار دهه فعالیت صحه گذاشتند و باید جایگاه، شخصیت و شانیت ایشان را حفظ کرد.
وی تاکید کرد: همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام خود به نقش مردم استان کرمان در قبل و بعد از انقلاب، دوران دفاع مقدس و حوادت تلخی که اتفاق افتاده است اشاره نمودند.
حجت الاسلام علیدادی تصریح کرد: معظم له به نقش جوانان و مراکز فرهنگی و همکاری فرهیختگان تاکید کردند و باید جبهه انقلاب و فرهنگ اصیل انقلابی در استان تقویت شود.
وی با اشاره به فعالیت های اخیر دولت انگلیس در کشور تاکید کرد: انگلیسی ها سعی می کنند به ما نزدیک شوند و همه می دانیم دولت انگلیس خباثت دارد و متولیان امر باید خطر آن را در نظر داشته باشند.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: غرور، تکبر و خود برتر بینی از امراض روحی است و نباید در پذیرش حرف حق تعصب داشته باشیم.
امام جمعه کرمان افزود: تاریخ پر از انسان هایی است که بخشی از زندگی خود را در مسیر نادرست پیموده اند و نباید برای ایستادن مقابل صراط مستقیم، حق را با هوی و هوس تفسیر کنیم.
خبرنگار:داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده:
7437/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.