رئیس دانشگاه جیرفت شبانگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این همایش اساتید و پژوهشگران برجسته ای از دانشگاه های سوربن فرانسه، آلمان، هاروارد آمریکا، پادوا و ناپل ایتالیا شرکت کردند که بیانگر سطح علمی بالای این همایش است.
شاپور کوهستانی با بیان اینکه دانشگاه جیرفت به عنوان قطب تولید علم جنوب استان کرمان، تنها مرکز علمی استان که رشته باستان شناسی را تا مقطع ارشد دایر کرده است تصریح کرد: این مرکز علمی آمادگی خود را جهت همکاری برای از سر گیری کاوش های باستان شناسی حوزه هلیل رود اعلام می کند.
دبیر اجرایی دومین همایش بین المللی باستان شناسی جنوب شرق ایران از تمام مسئولان کشوری بویژه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای اخذ مجوز برگزاری همایش، وزارت امور خارجه جهت صدور ویزاهای میهمانان خارجی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و مسئولان محلی شهرستان جیرفت تشکر کرد.
دبیرعلمی دومین همایش بین المللی باستانشناسی جنوب شرق ایران در پایان این همایش با قرائت بیانیه پایانی به نکات ذیل تاکید کرد؛
نصیر اسکندری گفت: در بند نخست این بیانیه آمده است؛ همایش بین المللی باستان شناسی جنوب شرق ایران که به همت دانشگاه جیرفت پس از وقفه ای 16 سال برگزار شد، از این پس به صورت منظم و هر 2 سال یک بار برگزار می شود.
وی افزود: در بند دوم این بیانیه به ضرورت ساخت موزه باستان شناسی مناسب در شهرستان جیرفت تاکید شده است و همچنین دانشگاه جیرفت آمادگی خود را برای همکاری با پژوهشگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برای از سرگیری کاوش های باستان شناسی در محوطه های کنارصندل جیرفت اعلام کرد.
وی بیان کرد: در بند دیگری از این بیانیه آمده است، طبق گفته رئیس پژوهشکده باستان شناسی کشور، شروع کاوش های باستان شناسی در محوطه باستانی جیرفت آغاز می شود و این کاوش ها از امسال با مدیریت دکتر یوسف مجیدزاده و به سرپرستی دکتر منصور سیدسجادی از سر گرفته خواهد شد.
نصیر اسکندری ادامه داد: به برکت برگزاری این همایش در دانشگاه جیرفت، ستاد پژوهش های باستان شناسی جنوب شرق ایران در دانشگاه جیرفت تشکیل می شود.
در مراسم اختتامیه این همایش دانشگاه جیرفت از سه باستان شناس پیشکسوت از جمله دکتر یوسف مجیدزاده، دکتر سیدمنصور سیدسجادی و دکتر میرعابدین کابلی به پاس زحمات شان در باستان شناسی جنوب شرق ایران تقدیر شد.
دومین همایش بین المللی باستان شناسی جنوب شرق ایران به مدت سه روز از 20 تا 22 آذر سال جاری به میزبانی دانشگاه جیرفت برگزار شد.
دانشگاه جیرفت با زیربنایی حدود 200 هزار متر مربع در زمینی به وسعت 200 هکتار در کیلومتر هشت جاده جیرفت - بندرعباس واقع شده است.
در حال حاضر بیش از چهار هزار دانشجو در 34 رشته و گرایش در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در 26 گروه آموزشی و در پنج دانشکده ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی مشغول تحصیل هستند.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: نجمه حسنی*
7450/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.