به گزارش ایرنا، 'حسین امیری ‌خامکانی' روز پنجشنبه در نشست صمیمی مجمع نمایندگان استان با استاندار کرمان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان افزود: صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی تسهیلاتی را اختصاص داده است.
وی به تقسیم بندی تسهیلات اشتغال روستایی اشاره و بیان کرد: بیشترین درصد تسهیلات اشتغال روستایی بر اساس قانون به ترتیب به استانهای سیستان و بلوچستان، خراسان‌ جنوبی و کرمان اختصاص می‌ یابد.
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با بیان اینکه 4.68 درصد از بودجه تسهیلات اشتغال روستایی را کرمان دریافت می کند و این اعتبارات باید بین شهرستا‌نهای این استان توزیع شود تصریح کرد: میانگین سود تسهیلات اشتغال روستایی 6 درصد است.
** از رویکرد جسورانه دولت استقبال می کنیم
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تبریک ابقای علیرضا رزم حسینی در مسند استانداری کرمان گفت: باید بر اساس توانمندی مناطق، طرح های توجیهی را مشخص کنیم.
'محمدرضا پورابراهیمی' ادامه داد: نگاه مجمع به دولت و استان این است که دست در دست استاندار کرمان مشکلاتی بخش توسعه را بر طرف کنیم، لذا باید طرح های اولویت دار را در 2 بخش اقتصادی و عمرانی اعلام کنید تا نمایندگان بر اساس آن بتوانند در مجلس شورای اسلامی در تسریع آنها اقدام کنند.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه از رویکرد جسورانه دولت استقبال می کنیم اظهار کرد: بنگاههای اقتصادی باید توجیه اقتصادی داشته باشند، بنابراین در رابطه با برخی از واحدهای تولیدی که توجیه اقتصادی ندارد و تزریق منابع دولت به آن ها هدر دادن منابع است؛ باید به آنها مشاوره های لازم را بدهیم تا بنگاه های آنها توجیه اقتصادی داشته باشد.
وی از لزوم ساماندهی اتباع بیگانه سخن گفت و بیان کرد: باید مدل نگهداری اتباع افغانی بارویکرد اقتصادی باشد، اتباع بیگانه باید هزینه حضور خود را بدهند، اکنون حدود 25 درصد از یارانه نان استان کرمان را افاغنه استفاده می کنند.
پورابراهیمی در پایان با اشاره به اینکه صادرات پسته نیاز به حمایت دارد تصریح کرد: ظرفیت نمایندگان در خدمت نظام و توسعه استان است.
**مدیران کارشکن را شناسایی کنید
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بداخلاقی را از ویژگی ‌های برخی مدیران دانست و خطاب به استاندار کرمان گفت: ما دخالت نمی‌ کنیم، خودتان مدیران کارشکن را شناسایی کنید.
'محمدمهدی زاهدی' با بیان اینکه وزیر کشور بیان کرد که از زبان من اعلام کنید که استاندار کرمان در مسند خود ابقا شده است بیان کرد: امیدواریم که در این دولت با انسجام بیشتری به توسعه استان بپردازیم.
وی با تاکید بر اینکه باید انسانهای با همت را پای کار بیاوریم و از ظرفیت های استان در جهت توسعه آن استفاده کنیم افزود: وضع بانکی کشور مناسب نیست، نگاه به دولت یک اشتباه است و استاندار کرمان این نگاه را نداشته و به بسترها و ظرفیت‌ های استان توجه داشته است.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: استاندار کرمان مانند گذشته ظرفیت‌ های استان را پای کار آورد و افرادی که بخواهند کوتاهی کنند ما به عنوان بازوی شما به صورت محکم با آنها برخورد می‌ کنیم.
وی با تاکید بر اینکه به مدیران جهادی نیاز داریم تصریح کرد: مدیرانی سرکار بیایند که صبح تا شب همراه استاندار باشند و دغدغه آنها توسعه استان و رفع مشکلات مردم باشد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بحران آب در استان کرمان وجود دارد و باید جلسات جدی در این زمینه برگزار شود و در بحث انرژی و معادن باید فعالیت بیشتری صورت گیرد، زیرا اگر نتوانیم این مشکلات را رفع کنیم، سایر پروژه‌ ها هم زمین می‌ ماند.
وی با انتقاد شدید از حضور افاغنه در استان کرمان بیان کرد: حضور افاغنه در کرمان بر اقتصاد و امنیت استان اثر نامطلوب دارد و باید بحث اتباع بیگانه جدی گرفته شود زیرا 300 هزار افاغنه فضای کسب و کار را در بسیاری جاها از ما گرفته ‌اند.
** فرمانده پنجره واحد سرمایه گذاری منصوب شود
نماینده مردم سیرجان و بردسیر نیز عنوان کرد: لازم است که یک فرمانده برای پنجره واحد سرمایه گذاری منصوب کنیم تا سرمایه گذاران برای رفع مشکلات خود به آن فرد مراجعه کنند.
شهباز حسن پور با گلایه از کاهلی برخی از بانکها اظهار کرد: دولت و رهبری از استاندار کرمان انتظارات زیادی دارند.
وی با بیان اینکه برش بخشی باید صورت بگیرد تا بخشداران بدانند که در سال چه میزان اشتغال باید ایجاد کنند مطرح کرد: طرح های نیمه تمام دولتی باید به بخش خصوصی واگذار شود و باید بپذیریم که دولت توان اتمام آنها را ندارد و این امر به نفع استان است.
حسن پور اظهار کرد: گردش مالی شرکت هایی مانند مس سرچشمه و گل‌گهر و همچنین درآمدهای صادرات کشاورزی و غیره که در استان حضور دارند، باید در استان باشد.
**مشکل بیکاری شهربابک در بخش معدن رفع می شود
نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه با راه اندازی معدن چاه فیروزه مشکل چهار هزار فرد بیکار در این شهرستان بر طرف می شود تصریح کرد: امیدواریم استاندار برای راه‌ اندازی معدن چاه فیروزه وارد عمل شود.
علی اسدی کرم ادامه داد: با توجه به اینکه با راه اندازی این معدن یک هزار شغل به صورت مستقیم ایجاد می شود کمک به راه اندازی این معدن می تواند بخش عمده ای از مشکل بیکاری این شهرستان را بر طرف کند.
نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی به صنعت گردشگری اشاره کرد و افزود: ظرفیت گردشگری استان کرمان بسیار بالا است و باید نماینده ویژه ای برای رونق صنعت گردشگری انتخاب کنیم تا از موازی کاری ها در این زمینه جلوگیری شود.
** توزیع منابع بر اساس تعداد روستاها و میزان عقب افتادگی آنها باشد
علی حمزه نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان نیز گفت: در توزیع منابع، تعداد روستاها و میزان عقب افتادگی آنها مد نظر قرار گیرد تا توازن توسعه را در استان داشته باشیم.
**موانع سر راه تولید را پیش بینی کنیم
نماینده مردم بافت و رابر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: باید موانع سر راه پروژه ها برداشته و همچنین به صدور مجوزها سرعت بخشیده شود.
علی بختیاری ادامه داد: باید موانع سر راه تولید را پیش بینی کنیم تا در روند اجرای طرحها با مشکل مواجه نشویم، همچنین دستوالعمل ها نباید به گونه ای باشد که در آینده از موانع توسعه بشمار روند.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.